אתר און ליין שיש לו גם חנות וירטואלית יכול להיות עם טרפיק מטורף והרבה כניסות של לקוחות חוזרים אבל יכול להיות חנות צדדית שלא מגיעים אליה ברחוב נידח בפתח תקוה. מה יעזור לכם לייצר חנות וירטואלית חזקה או בכלל אתר שיש לו הרבה כניסות ומפיק לידים? בתכלס סדר ועקביות.
1. למצא מילות חיפוש אפקטיביות
אין מספיק מאמרים והדרכות שיוכלו לתאר את הנושא החשוב הזה. בעיקרון אנחנו חיים בעולם של מילים למרות שלאחרונה יש מנועי חיפוש שיודעים לחפש תמונה דומה ולהציג אותה, חלק מהכוח של המנועים הללו זה לקרא את המילת חיפוש ( Alt text ) שמוצמדת לתמונה.
רשימת מילות החיפוש אינה מסתימת זוהי עבודה סיזיפית שחוזרת על עצמה ומנסה למצא את המילה שתביא טרפיק ותפיל את מגדל הדומינו שמיצר תנועה חזקה לאתר.
ישנן מילות חיפוש בעלות זנב ארוך ומילות חיפוש בעלות זנב קצר (עד 2 מילים בתוך המילה) אפשר להחזיק רשימות של מאות מילות חיפוש בקלות ויש המון תוכנות שנותנות את השירות הזה של חיפוש מילות חיפוש. אני אוהב לעבוד עם SemRush שבעזרת הכלי שנקרא קיוורד מגיק טול magic keywordtool
סרטון קצר שאני מראה בו איך למצא מילות חיפוש אפקטיביות נמצא פה
אבל התהליך הוא בגדול כזה
- תתחילו עם מה שאתם יודעים
- כלומר ״מנורת לילה לילדים״ ותרשמו אותה
- בגוגל
- באמזון
- ביאהו
- בבינג
- תראו את ההשלמות שכל מנוע נותן ואת החיפושים שעוד אנשים עשו שנמצאים למטה בסוף הדף חיפוש, ותכניסו אותן לתוך רשימה
- כלומר ״מנורת לילה לילדים״ ותרשמו אותה
- תנתחו את מילות החיפוש הללו
- גוגל טרנד
- semrush
- או כל כלי אחר שיתן לכם את המידע
- תבדקו את מילת החיפוש לעומת התחרות שהיא מייצרת
- לא כל תחרות חלשה היא טובה שלא כמו שתחרות חזקה היא רעה. תבינו מה יגרום לאתר שלכם להחזיק את המילה במקום הראשון בדף החיפוש האם זה קישורים או מילים במאמר
- תראו איזה קישורים מופנים אל הדף הראשון של מילת החיפוש ומה הם מאפיינים שם בכתיבה
- תחשבו רגע מהצד של המשתמש
- בסוף זה להכנס לראש של המשתמש מה הוא חושב
- מה הוא מחפש
- איך הוא מעריך את הדברים
- מה מסקרן אותו
תרשמו לרשימת התפוצה שלי איך לבנות אתר ותקבלו מדריך יותר מדויק 🙂
2. דף מוצר
רוב החברות הגדולות לא משקיעות בדף המוצר כי הטרפיק שלהן אורגני ברמת השם, הן מפספסות אפשרות לדומיננטיות במילות חיפוש עם זנב ארוך ומציאה קלה יותר של המוצר שלהן על בסיס חיפושים אורגני.
דף מוצר טוב חיב להכיל לפחות 3 מהאלמנטים הבאים
- כותרת טובה
- 2-3 פרגרפים
- מידות ומישקלות
- יתרונות וחסרונות
- טבלה קריאה
- תמונות
- סרטון הסבר
תעשו חיפוש למילת החיפוש שלכם באמזון או איביי ותקבלו השראה לאיך צריך להיות להראות להכתב דף חיפוש טוב.
3. תוכן יחודי
מנועי חיפוש שרואים תוכן שמועתק לא מחדש מידע, מתעלמים מהדף.
תתאמצו תחשבו תתנו את הזוית שלכם תהיו מקוריים כמה שאפשר, יש את קופי סקייפ שנותן סקירה אם התוכן קיים או לא גם גרמארלי אבל הכי פשוט לכתוב את התוכן ולהכניס אותו למנוע AI שיכתוב מחדש וייצר לכם תוכן יעיל מבוסס 1000 אתרים ומתאים SEO. עדיין זה לא מונע ממכם לקרא ולבדוק את התוכן שיצא מהמערכת ולראות שהוא מדויק לא משתמש בציים לא רצויות מבחינתכם.
4. קישורים פנימיים
להשתמש במילות חיפוש בתוך קישורים פנימיים כדי לחזק את אסטרטגית הקישורים והתנועה באתר אפשר לקרא על כך יותר במאמר הזה שכתבתי באתר לגבי קישורים פנימיים אבל בתכלס למפות את האתר ואת התנועה מדף לדף בעזרת מילות החיפוש החשובה, ולעשות ממנה קישורים פנימיים שעובדים.
5. מבנה הקישור של הדף
מוסכם על כל העוסקים במלאכה שיש משמעות למילות חיפוש שמופיעות בקישורים. אני מעדיך בד״כ URL קישורים מבוססי השפה האנגלית. זה נראה פחות קריפי מאשר הגיבריש שנוצר כשמעתיקים קישור שכתוב בעיברית, וחלק מהמבהירות של מבנה הקישור עוזר לאנשים להכנס לאתר, בגלל שהקישור לא נראה להם ספאמי אלא ברור ומקצועי.
אז כדאי שבקישור יהיה את שם המוצר או מילת מפתח רלונטית וגם קטגוריה עם שם מוצר רלונטי. כך יווצר אתר עם היררכיה נושאית
שתי נקודות חשובות בונוס
- להשתמש באלט טקסט לכל תמונה, שלא תהיה תמונה ללא אלט טקסט ושכל תמונה תכיל באלט טקסט מילת מפתח.
- להשתמש בגוגל אדס כדי לבחון את מילות החיפוש והנפחים שמגיעים מהמלה לאתר ואז את התנועה פנימה
בונוס של הבונוס לא עשית האתר לא יתקדם
מאוד כדאי לרשום את האתר ב
- גוגל Search console
- מיקרוסופט Web Master tool
- Yandex Web tools