חיפוש

השאר פרטים לקבלת עדכונים

מה זה התג קנוני Canonical Tag? ו 11 שיטות לשימוש בטאג

תוכן עניינים

תג קנוני הוא רכיב HTML המציין את הגרסה המועדפת או הקנונית ( Canonical = עיקרי ) של דף אינטרנט למנועי חיפוש, הוא משמש כדי לציין בפני מנועי החיפוש איזו כתובת אתר יש להוסיף לאינדקס ולהציג בתוצאות החיפוש כאשר יש מספר כתובות אתרים עם תוכן דומה או זהה.

התג הקנוני או בהיבריש קנוניקל טאג נכלל בדרך כלל בחלק הכותרת של דף אינטרנט ומשתמש בתחביר הבא:

<link rel="canonical" href="URL">

הhref תכונה מציינת את כתובת האתר הקנונית של הדף, שהיא כתובת האתר שברצונך שמנועי החיפוש יתייחסו כגרסה הראשית או המועדפת. הrel תכונה מציינת את הקשר בין הדף הנוכחי לכתובת ה-URL הקנונית, ויש להגדיר אותה תמיד ל"קנונית".

על ידי שימוש בתג הקנוני, אתה יכול לחזק את מבנה הקישורים של האתר ולעבר כתובת האתר המועדפת, להימנע מקנסות תוכן כפול ולשפר את ביצועי ה-SEO של האתר שלך. זה חשוב במיוחד עבור אתרי אינטרנט גדולים עם מספר דפים ומבני כתובות אתר מורכב, שבהם עשויות להיות וריאציות רבות של אותו תוכן שעלולות לגרום לבלבול עבור מנועי החיפוש והמבקרים.

מדוע להשתמש בתגיות Caninocal

עליך להשתמש בתג הקנוני כדי למנוע בעיות עם תוכן כפול וכדי לשפר את ביצועי ה-SEO של האתר שלך. כאשר יש לך מספר כתובות אתרים עם תוכן דומה או זהה, ייתכן שמנועי החיפוש לא ידעו איזו כתובת היא המקורית ואותה יש להציג בתוצאות החיפוש, וזה עלול להוביל לדילול סמכות האתר שלך ולדירוג נמוך יותר.

על ידי שימוש בתג הקנוני, תוכל לציין בפני מנועי החיפוש איזו כתובת אתר היא הגרסה המועדפת או הקנונית של הדף, ולאחד את הכוח של קישורים כלפי כתובת האתר הזו. המשמעות היא שכל הקישורים, האותות החברתיים ושאר אותות SEO המצביעים על הגרסאות הלא-קנוניות של העמוד ייוחסו לכתובת ה-URL הקנונית, והסמכות והדירוגים של האתר שלכם ייהנו מכך.

בנוסף, התג הקנוני יכול לעזור לך להימנע מקנסות על תוכן משוכפל, שיכול להתרחש כאשר מנועי חיפוש מזהים גרסאות מרובות של אותו דף עם כתובות URL שונות. זה יכול לקרות, למשל, כאשר יש לך גרסאות שונות של דף עבור מכשירים שונים, כגון גרסה לנייד וגרסת שולחן עבודה. על ידי שימוש בתג הקנוני לציון הגרסה המועדפת של הדף, תוכל לאותת למנועי החיפוש שגרסאות אלו אינן מיועדות להיות כפילויות, אלא גרסאות שונות למטרות שונות.

בסך הכל, השימוש בתג הקנוני יכול לעזור לך לשפר את העקביות, הרלוונטיות והסמכות של תוכן האתר שלך, מה שיכול להוביל לדירוג גבוה יותר, יותר תנועה ומעורבות טובה יותר של משתמשים.

שלושת הסוגים של תגים קנוניים הם:

  1. <link rel="canonical" href="URL"> – תג זה משמש לציון כתובת האתר המועדפת או הקנונית של דף אינטרנט. זה עוזר למנועי חיפוש להבין איזו כתובת אתר יש להוסיף לאינדקס ולהציג בתוצאות החיפוש, במיוחד כאשר למספר כתובות אתרים יש תוכן דומה או זהה. על ידי שימוש בתג זה, אתהמאחדים קישורים, ונימנעים מבעיות תוכן כפולות ואפשר לחזק את ביצועי ה-SEO הכוללים של האתר שלך.
  2. <link rel="prev" href="URL"> ו-<link rel="next" href="URL"> – תגים אלו משמשים לציון העימוד של סדרה של דפים, כגון בלוג או רישום מוצר. התג "הקודם" מצביע על כתובת האתר של הדף הקודם, בעוד שהתג "הבא" מצביע על כתובת האתר של הדף הבא. תגים אלו עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלך ולספק חווית משתמש טובה יותר למבקרים שרוצים לנווט בין הדפים.
  3. <link rel="alternate" hreflang="language" href="URL"> – תג זה משמש לציון הגרסאות החלופיות של דף אינטרנט בשפות או באזורים שונים. זה עוזר למנועי החיפוש להבין איזו גרסה של הדף להציג למשתמשים על סמך העדפות השפה והמיקום שלהם. על ידי שימוש בתג זה, אתה יכול לשפר את הנראות והרלוונטיות של התוכן שלך עבור קהלים בינלאומיים, ולהימנע מקנסות תוכן כפולים עבור גרסאות מרובות של אותו דף בשפות שונות.

איך בודקים אם יש תג קנוני

אתה יכול לבדוק אם יש תג קנוני בדף אינטרנט על ידי בדיקת קוד המקור של הדף. כך:

  1. פתח את דף האינטרנט שברצונך לבדוק בדפדפן האינטרנט שלך.
  2. לחץ לחיצה ימנית במקום כלשהו בדף ובחר "הצג מקור דף" או "הצג מקור".
  3. פעולה זו תפתח את קוד המקור של הדף בחלון או בכרטיסייה חדשה.
  4. חפש את הקוד הבא:.
    • אם קוד זה קיים, זה אומר שלדף יש תג קנוני, ואת כתובת האתר שצוינה ב-href תכונה היא הגרסה המועדפת או הקנונית של הדף.
    • אם קוד זה אינו קיים, זה אומר שלדף אין תג קנוני, וייתכנו בעיות עם תוכן כפול או וריאציות של כתובת URL שעלולות להשפיע על ביצועי ה-SEO של הדף.
  5. אפשר להוריד תוכנות SEO כמו SEO meta שהיא פלאגאין בכרום או להשתמש ב צפרדע Screaming Frog ולראות שם בצורה ויזואלית
איך למצא תג טאג קנוני Canonical Tag

שים לב שאתרים מסוימים עשויים להשתמש בתגים קנוניים דינמיים או מותנים, אשר נוצרים על סמך קריטריונים מסוימים כגון משתמש או פרמטרים של שאילתה. במקרים אלה, ייתכן שיהיה עליך לבדוק את קוד המקור של הדף באופן יסודי יותר או להשתמש בכלים מיוחדים כדי לזהות את כתובת האתר הקנונית.

הנה 11 שיטות מומלצות לשימוש בתג הקנוני:

  1. השתמש בתג הקנוני רק כאשר יש צורך: יש להשתמש בתג הקנוני רק כאשר יש מספר כתובות אתרים עם תוכן דומה או זהה. אם יש לך רק כתובת אתר אחת לדף, אין צורך להשתמש בתג הקנוני. אני חייב להגיד שלמרות שזו ההמלצה אני נוטה לתת לכל דף שאני יודע שהוא חד חד ערכי אצלי את התגית הקנונית שלו 
  2. השתמש בכתובות URL מוחלטות: בעת ציון כתובת האתר ב-href המאפיין של התג הקנוני, השתמש בכתובת URL מוחלטת במקום בכתובת URL יחסית. זה יבטיח שמנועי חיפוש יוכלו לפרש נכון את כתובת האתר הקנונית, ללא קשר להקשר שבו היא משמשת.
  3. השתמש בתג קנוני עם הפניה עצמית: אם לדף עצמו יש מספר גרסאות עם כתובות URL שונות, כגון גרסה לנייד וגרסת שולחן העבודה, השתמש בתג קנוני עם הפניה עצמית כדי לציין שהדף עצמו הוא הגרסה הקנונית. לדוגמה,<link rel="canonical" href="https://www.example.com/page/">.
  4. השתמש בתגים קנוניים עקביים: אם יש לך מספר דפים עם תגים קנוניים המצביעים על אותה כתובת אתר, ודא שהתגים הקנוניים עקביים בכל הדפים. זה יעזור למנועי החיפוש להבין את הקשרים בין הדפים ולמנוע בלבול.
  5. אל תשתמש בתגים קנוניים כדי לתפעל את דירוגי החיפוש: יש להשתמש בתג הקנוני כדי לציין את הגרסה המועדפת של דף, לא כדי לתמרן את דירוג החיפוש. אל תשתמש בו כדי לאחד דפים לא קשורים או כדי להעביר את הכוח של קישורים מדפים באיכות נמוכה לדפים באיכות גבוהה.
  6. בדוק ונטר את התגים הקנוניים שלך: השתמש בכלים כגון Google Search Console או כלי SEO של צד שלישי כדי לבדוק ולנטר את התגים הקנוניים שלך. בדוק אם יש שגיאות או אזהרות, וודא שכתובת האתר הקנונית מתפרשת נכון על ידי מנועי החיפוש.
  7. השתמש בתגיות קנוניות על פני תת-דומיינים: אם יש לך מספר תת-דומיינים המארחים תוכן דומה, השתמש בתג הקנוני כדי לציין את הגרסה המועדפת של הדף. זה ימנע ממנועי חיפוש לאינדקס גרסאות מרובות של אותו תוכן וימנע בעיות תוכן כפול.
  8. השתמש בתגים קנוניים עבור כתובות אתרים עם פרמטרים: אם יש לך דפים עם כתובות אתרים עם פרמטרים שיוצרים גרסאות מרובות של אותו תוכן, השתמש בתג הקנוני כדי לציין את הגרסה המועדפת. זה ימנע ממנועי חיפוש לאינדקס גרסאות מרובות של אותו תוכן וימנע בעיות תוכן כפול.
  9. השתמש בתגים קנוניים עבור גרסאות HTTPS ו-HTTP של אותו דף: אם יש לך גם גרסאות HTTPS וגם של HTTP של אותו דף, השתמש בתג הקנוני כדי לציין את הגרסה המועדפת. זה ימנע ממנועי חיפוש לאינדקס את שתי הגרסאות של הדף וימנע בעיות תוכן כפול.
  10. השתמש בתגים קנוניים עבור דפים עם תוכן דומה: אם יש לך דפים עם תוכן דומה, כגון דפי מוצר עם צבעים או גדלים שונים, השתמש בתג הקנוני כדי לציין את הגרסה המועדפת. זה ימנע ממנועי חיפוש לאינדקס גרסאות מרובות של אותו תוכן וימנע בעיות תוכן כפול.
  11. השתמש בתגים קנוניים עבור דפים עם תוכן דינמי: אם יש לך דפים עם תוכן דינמי, כגון תוצאות חיפוש או דפים מסוננים, השתמש בתג הקנוני כדי לציין את הגרסה המועדפת. זה ימנע ממנועי חיפוש לאינדקס גרסאות מרובות של אותו תוכן וימנע בעיות תוכן כפול.

על ידי ביצוע שיטות עבודה מומלצות נוספות אלה, תוכל לייעל עוד יותר את השימוש שלך בתגים קנוניים ולהימנע מכל בעיה שעלולה להשפיע לרעה על ביצועי ה-SEO של האתר שלך.

צ׳ק ליסט של 5 בדיקות פשוטות להבין אם איש ה SEO שלך זכאי לבונוס או בעיטה

מלא פרטים והצקליסט ישלח אליך