חיפוש

השאר פרטים לקבלת עדכונים

קישורים פנימיים כדי לחזק את אסטרטגית ה SEO של האתר

תוכן עניינים

קישורים פנימיים הם הדרך העיקרית של גוגל להבין על מה מדבר אתר ואיזה כוח יש לו בתנאי שעושים זאת נכון

ככל שיש יותר קישורים לאתר כוחו עולה ומתחזק

אנשי מקצוע קוראים ללינקים Link Juice מדמים את המיץ של האינטרנט עובר דרכם ממקום למקום. כח הכי קל לתאר את האינטרנט כשרשרת של בריכות ש juice עובר בין הבריכות בצינורות (קישורים) ולאתר שיש לו הכי הרבה צינורות שמעבירים אליו את ה Juice יש הכי הרבה משקל של עיניין ולכן כדאי לדרג אותו כמה שיותר גבוהה בתוצאות החיפוש בהשואה לדפים אחרים מאתרים מקבילים.

אנשי מקצוע גם קוראים לנושא הזה כ Page Renk או גם כ Page Flow

אם יש קישורים גרועים זה יכול להזיe לאתר יותר מאשר לחזק אותו. לכן קישורים צריכים להתנהל בצורה טובה ונכונה. קישורים מתחלקים ל 2 סוגים שונים מהותית, קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים. 

קישורים חיצונייים כשמם כן הם מגיעים לאתר מבחוץ מאתרים חיצוניים שרלונטים לנושא האתר שאנו מקדמים, ויש בהם לינקים עם מילות מפתח שמכונים קישורים אלינו לאתר. רוב האנשים שידברו איתכם על קישורים ידברו על זה.

קישורים פנימיים הם חיבורים בין דפים ובין מילות חיפוש רלונטיות. חיבורים פנימיים עוזרים לבוטים של מנועי החיפוש למפות את האתר ולהבין את ההיררכיה של כל דף ומעמדו יחסית למה שקורה באתר. מאטים נותנים לכך תשומת לב אך זה נושא מאוד חשוב בחיזוק מעמד האתר וניתוב התנועה של הבוט באתר ומכך הסקת המסקנות של מנוע החיפוש לגבי משקל הדף וחשיבותו.

אופטימיזציה של הקישורים הפנימיים בתוך הדפים

רוב הקישורים הפנימיים מגיעים מהמניו שלוקח את הגולש אל דף התוכן, בתוך דף התוכן לעיתים יש קישורים של הבלוגים האחרונים או חיבור לצור קשר או למודעה על סמינר קרוב ואו מודעת דרושים. אף אחד מהקישורים הללו לא נותן ערך של כוח לאתר. אם אנחנו באתר שמדבר על תמונות למכירה ובבלוג שמדבר על טכניקת ציור עם שפכטל אין קישור לקטגוריה שצוירה כך, כשהקישור מסבוסס על מילת החיפוש טכניקת ציור עם שפכטל. אנחנו מפסידים 

  1. תנועה מדף הבלוג אל קטגוריה של ציורים שנעשו כך,
  2. חיזוק היררכיה של הקטגוריה
  3. חיזוק הציורים שמופיעים תחת הקטגוריה הזו 
  4. חיזוק מילת המפתח הזו

אז כדי לעשות אופטימיזציה צריך לשים לב שיש יחסית מעט קישורים לחומרים אדמיניסטרטיביים כמו צור קשר או מודעת דרושים שאלו הם גם כך לא דפים שעוזרים לSEO

ולחזק קישורים אל נושאים שאנחנו מעונינים לחזק כמושכיי תוכן באתר שלנו.

אופטימיזציה של הקישורים למנוע זליגת כוח

חלק מהקישורים יגיעו לדפים שכמעט ואין אליהם תנועה, צריך לשים לכך לב ולשים מהדפים האלה קישורים אל דפים בעליי תנועה רבה יותר כך הבוט ינוע אל עבר המקומות הנכונים לנו לפי תכנון ויחזק את מעמד הדפים הרלונטי שלנו. לעולם לא להשאיר דף ללא קישורים אליו וממנו כי אז הדף יהיה מחוץ להיררכית המבנה באתר. אבל אם יש לכם דף כזה שהוא לא ממש חשוב אז כדאי לקים בו פרקטיקות של no-follow כך שיהיו פחות משמעותיים בעיני מנוע החיפוש, או לשים את הקישורים בסוף הדף במקומות שפחות משמעותיים אחרי קישורים חשובים וחזקים יותר.

למנוע מ גוגל להעניש את האתר בגלל שגיאות שנוצרו מקישורים

גוגל מעניש אתרים ודפים שניראים לו כמו דפי ספאם דפים שמוליכים שולל את המשתמש או את גוגל עצמו.

בעבר היתה פרקטיקה לאנשי SEO להכניס מילות חיפוש בדפים בצבע לבן כך שהקורא לא יהיה מודע אליהם אבל מנוע החיפוש כן וכך האתר היה מקודם גבוהה יותר בזכות מילות החיפוש הללו שחלקן היו רלונטיות פחות לנושא הדף אבל מקדמות את האתר. גוגל זיהה את הפרקטיקה הזו והתחיל להעניש אתרים שעשו זאת על ידי כך שזרק אותם למקומות אחרונים בדירוג עד שתיקנו את הבעיה. ישנם עוד מלא דברים שאפשר לעשות שיגרמו לדף להיות דף ספאם אבל אלה פרקטיקות לא מענינות צריך לחשוב איך להפוך את הדף להיות אטרקטיבי לגולש ומכאן גוגל כבר יכירו את הדף ויתנו לו מיקום טוב.

אחד הנקודות החשובות בבנית לינקים הוא תוכן שמאחוריי הלינק. אפשר לכתוב תוכן לדף שהוא 100 מילה ובתוכו להכניס שני קישורים. ככה בעצם לרשת את האתר במלא קישורים פנימיים עם מלא מילות חיפוש מלא דפים אבל תוכן דל. זה בפירוש ספאם.

משתמש שיכנס לתוך כזה דף לא ימצא עיניין בו ולא יזרום בין הדפים

עדיף פחות דפים עם תוכן, ויותר עומק והסברים, ופחות לינקים (לא יותר מאשר 5 קישורים לדף (ברוב האתרים) אבל הרבה יותר קישורים פנימיים ומשמעותיים שיוצרים מבנה משמעותי באתר בין נושאים ומילות מפתח.

By Trevor MacInnis at the English-language Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=533776

הבסיס של קישורים פנימיים באתר

פירורי לחם הם פרקטיקה חשובה ביותר באתר הם מחזקים את נושא הקישורים ומוליכים את הגולש בדרך בה עבר כדי להאיר לו את המיקום שלו ביחס לאתר.

 תפריט ראשי חיב להיות עד 3 היררכיות מעבר לזה מנועי חיפוש לא מריצים סריקה ואתם מבזבזים תוכן

אם קישור לדף בעל תוכן לא מקורי שלכם, תשימו טגית של cononicalization על הדף עם קישור למאמר המקורי.

מה חושב גון מולר על הנושא 🙂

צ׳ק ליסט של 5 בדיקות פשוטות להבין אם איש ה SEO שלך זכאי לבונוס או בעיטה

מלא פרטים והצקליסט ישלח אליך