חיפוש
אנליטיקס

השאר פרטים לקבלת עדכונים

3 רעיונות לניהול השיווק בדיגיטל אחרי סוף עידן קוקי צד שלישי

תוכן עניינים

ניהול מעקב אחריי תוצאות קמפיינים כשתקנות הפרטיות החדשות יכנסו.

יש שינוי שעומד להתרחש בעולם הקידום הממומן, והוא יהיה מאוד משמעותי, לנו כמפרסמים, וללקוחות שלנו כבעלי אתרים שמוכרים או מקבלים לידים. והלקוחות של הלקוחות שלנו כמקבלים מידע מפרסומות.

איך זה עובד היום, איך מצליחים לייצר קמפיין מוצלח וטוב?

אז ראשית כל אתר שמכבד את עצמו מזהה את הפלטפורמות שרלונטיות לו לקדם בהם, לא משנה אם זה פייסבוק אינסטגרם גוגל בינג יאנדקס פינטרסט לינקאדיאין טאבולה אאוטבריין ועוד. לאחר שמיפית את הרשתות החברתיות שרלונטיות לך, אתה לוקח מהם פיקסל( או קוד מעקב). בקצרה פיקסל הוא קוד שמטמיעים באתר, בכל דף באתר, וברגע שמישהו גולש לאתר, יורד לו קטע קוד שנקרא קוקי (צד שלישי) והקוקי הזו מתאכסנת בדפדפן. בתמונה דוגמא לקוקי של עליאקספרס 

אחלה אז הם השתילו לי עוגיה / קוקי / קוד באתר ובדפדפן, אז מה? 

הסיפור הוא שעכשיו בכל פעם שאני גולש בעלי הם שומרים רשימה של איפה היתי, איזה מוצרים התענינתי מה קראתי מה נכנסתי על מה לחצתי. ומחזיקים רשימה של המוצרים שגלשתי אליהם, והעיניין שגיליתי באתר. הנקודה המענינת קורית כשמסימים ועוברים ליגלוש באתר אחר כדי לחפש מידע על  חדשות היום, לדוגמא. הם יזריקו לתוך גוגל אדס שנמצא ב ערוצי החדשות, רשימות של מוצרים רלונטים לחיפוש האחרון שלי. בגלל זה אנחנו מגלים לפתע נעליים מציפות אותנו בכל פירסומת שאנחנו רואים לעלי בפייסבוק בYnet ובכל אתר שמחזיק פרסומות כדי לעשות עוד שקל מהצד. זה נקרא רימרקטינג.

בקצרה ההיגיון של רימרקטינג הוא רדיפה אחרי לקוח שהגיע לאתר שלך, עקב פעולה שיווקית. ואז להופיע אצלו בעיין יותר מפעם אחת. הסטטיסטיקה מספרת שאחריי 7 פעמים רוב החזקים נשברים וקונים בעיקר אם אתה מגיע מכל מיני מקומות שונים, לא רק מרינסטגרם.

הסוד הזה ידוע לרוב האנשים שמתעסקים עם אתר או פירסום, אבל מה שעוד לא ידוע לרובנו זה שב2023 האיחוד האירופאי מגן הפרטיות הולך להרוג את הקוקי צד שלישי עם תקנות הפרטיות שהוא הולך לישם בתוך ה GDPR. וגם באמריקה ניתן למצוא התקרבות למודל האירופי, למשל בחקיקת הגנת הפרטיות המשמעותית בקליפורניה CCPA, באיחוד על התנהגות תחרות לא הוגנת יקנסו את הגוף הרלונטי ב 10 אחוז מהמחזור השנתי.

הפיקסלים הישנים היו אוספים על הגולש המון מידע שהוא גם מעבר לאיפה הוא גלש אצלי באתר.

הקוקי מעוד 8 חודשים בערך יעבירו רק מידע קוקי צד ראשון בלבד (לא צד שלישי) 

כלומר רק מידע שיקל על כניסה לאתר, תמונות לקשינג מהיר, השלמת סיסמאות, ומוצרים שמחכים לי בעגלת הקניות, למרות שלא ביקרתי באתר שבוע.

אז מה השינוי כשקוקי צד שלישי לא יהיה יותר רלונטי? 

המדידות שלנו והרימרקטינג שלנו יפגעו קשות. וניצטרך להתאמץ יותר לבנית קהלים.

מי שבעיקר יפגעו מזה הם בעליי האתרים הקטנים שלא עושים פעולות שיוקויות נכונות, ולא מחזיקים רשימות של טלפונים האשטגים, משתמשיי טלגרם טוויטר מיילים של לקוחות. 

כדאי מאוד להתחיל עכשיו עם איסוף מידע שכזה.

כדאי להטמיע את הטאג של גוגל, את היונברסל איונט טראקינג של מיקרוסופט, ואת הטאג של יאנדקס.

למה כדאי לעשות את זה היום? בעיקר כדי לשמר את המידע על הלקוחות שלכם שביקרו או שוטטו באתר בזמן החגים של מעבר מ 2022 ל 2023. הבנה איפה הם ביקרו איזה משפך עבד להם איפה העין שלהם נתפסה והאצבע גללה או לחצה. 

ליצר גולס באתר כדי להבין טוב יותר האם הנחות העבודה שלכם תקפות ועוזרות לניהול הקידום, למיקרוסופט יש כלי מבוסס למידת מכונה לניהול וזיהוי גולים (יעדים) חכמים בתוך האתר הרכבה שלהם ועזרה לייצור של פרסומות על בסיס התנועה באתר.

איך אפשר יהיה לנצל את זה לטובת השיווק

קוקי צד ראשון ימשוך מידע על טלפון ואימייל של כל משתמש שעשה לוגאין, או ירשם ויעשה לוגאין לאתר אחריי רכישה או הרשמות לתפוצת מייל, או של ליד או כל פעולה אחרת רלונטית של השארת פרטים. מי שישאיר פרטים בזמן פעולה, המשתמש שלו באתרים יכנס למאגר מידע ענק של רשתות הקידום הממומן. במאגר הזה בעזרת מנוע AI כמו המנוע של מיקרוסופט לבנית גולס (יעדים של תנועה) ירשמו כל הרגלי הגלישה שלך.

עכשיו נשאר רק להכין קהלים מבוססי דימיון של קהל, מבוססי גיל, ומבוססי התענינות. יש לנו עוד זמן יחסית קצר לסגור את הפינות הללו.

אז איך עושים את זה

  1. נרשמים ל גוגל סרץ קונסול מכאן https://search.google.com/search-console/about אם אין לכם את זה עדיין מישהו עשה עבודה ממש גרועה בהכנת האתר שלכם לקידום אורגני
  2. נרשמים לגוגל אנליטיק 4 ומטמיעים אותו, אם צריך איונטים של חנות אז כאן יש קישור לאיך לעשות את זה בשופיפי ו woocommerce
  3. נרשמים לבינג וובמאסטרס https://www.bing.com/webmasters  https://ofirs.co.il/wp-admin/admin.php?page=rank-math-options-general#:~:text=Bing%20Webmaster%20Verification%20Page
  4. נרשמים ליאנדקס   https://webmaster.yandex.com/sites/
  5. חושבים על מה מעניין את הגולשים אצלי באתר, איזה תוכן יהיה רלונטי שירצו להרשם לרשימת תפוצת המייל

צ׳ק ליסט של 5 בדיקות פשוטות להבין אם איש ה SEO שלך זכאי לבונוס או בעיטה

מלא פרטים והצקליסט ישלח אליך