Search
תמונה של קוד באתר

השאר פרטים לקבלת עדכונים

האם אפשר לכוון את מאמצי ה SEO? ודרכים איך לשפר את ה SERP

תוכן עניינים

קידום אתרים (Search Engine Optimization) הוא תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט או דף אינטרנט על מנת לשפר את הנראות והדירוג שלו בדפי תוצאות מנועי החיפוש ( Search Engine Resault Page = SERP). המטרה של קידום אתרים היא להגדיל תנועה אורגנית (שלא בתשלום) לאתר על ידי שיפור הנראות שלו בתוצאות מנועי החיפוש עבור מילות מפתח וביטויים רלוונטיים. ניתן להשיג זאת באמצעות מגוון טכניקות כגון אופטימיזציה של תוכן, בניית קישורים נכנסים ושיפור התשתית הטכנית של האתר. היתרון העיקרי של קידום אתרים הוא שהוא יכול לעזור להגביר את הנראות והאמינות של אתר אינטרנט, אשר בתורו יכול להוביל ליותר תנועה, לידים ומכירות. בנוסף, SEO יכול גם לעזור לעסק לבסס את המותג שלו, להגביר את המודעות למותג ולבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים.

הרבה בעלי עסקים מחזיקים אתר, זה בעצם כרטיס הביקור שלהם, באתר הם מראים מסבירים מדגימים למה הם הכי טובים והכי נכונים מבחינת העבודה שהם עושים. רוב האנשים משקיעים בנראות של האתר, מבחינתם אתר שנראה טוב הוא אתר שגורם לכך שיפנו אליהם.

נכון אבל חלקית.

מנועי חיפוש לא רואים את האתר כמו שעין אנושית רואה אותו, ולכן אם לא עושים סקר אתר בסוף כל מקצה שיפורים או אחרי שהאתר עלה לאויר, מפספסים את כל המטרה, ויתכן שהאתר ניזוק ולא יתקדם.

הרבה מפתחי אתרים למדו מה הדרישות הבסיסיות מדף הבית, אבל מזניחים את שאר הדפים. וכך בעצם נוצר פער. יותר מזה הרבה בעלי אתרים אומרים אוקיי אני עכשיו אתחזק את האתר ומעלים תוכן בלי תשומת לב לפרטים.

כמו שאתה עושה טיפול 10000 לרכב שלך, כמו שאתה עושה טיפול תקופתי אצל רופא השיניים, אתה צריך גם בדיקה תקופתית ללא משוא פנים לאתר שלך.

איך עושים את זה

  1. פונים אלי יש לי רשימה של 100 נקודות לבדיקה באתר לוקח לי לפחות 18 שעות. למרות שלפעמים אחרי שעה אני יודע להגיד אם עשו עבודה טובה או שיש מה לשפר.
  2. יש מלא כלים שם בשוק לדוגמא: ahref semrush screaming frog כל אחד מהם יסרוק את האתר ויתן לך תוצאות. אני מקווה שתוכל להסיק אם באמת יש שם בעיה או לא.
  3. לומדים CRO שזה Conversion Rate Optimization
    • לקוחה אחת שפנתה אליי גילינו שמודעה שלה היתה קופצת מכסה את המסך והופכת את האתר ללא נגיש במובייל, 80 אחוז טרפיק הלבו לפח
    • לקוח נוסף גילינו שהאתר עולה לאט אנשים מתיאשים ולא נכנסים
    • לקוח נוסף היה ללא קריאות לפעולה
    • לקוח אחר שיכפל את אותו הדף ולא הבין למה הדף לא מאונדקס בגוגל

הפתרונות נראים פשוטים, כל אחד יכול למצא אותם אם רק יחפש, למה הם לא חיפשו?

התשובה הרבה יותר פשוטה וקלה להבנה

בעל העסק עסוק בלנהל את העסק. אם האתר שלו הוא לא העסק אז יש לו מיליון דאגות על הראש כוח אדם לוגיסטיקה מכירות הנהלת חשבונות, יש לו זמן להתעסק עם יש לו בעיה של פיקסל או בעיה של פופאפ, איך קוראים את הדוחות של אנליטיק, האנליטיק תקין? איך משיגים לינקים לקידום האתר?

מנהל עסק מכיר את העסק שלו מיליון דולר אבל את הנושא של קידום קצת פחות.

אז איך משפרים SEO

עושים בדיקות תקופתיות ל3 אלמנטים של האתר

  1. טכני
    • כל הגדרות של ה SEO קיימות
    • כל התמונות בגודל הנכון
    • יש היררכית אתר מסודרת
    • יש מהירות רלונטית למובייל ולדסקטום
  2. קישורים
    • יש קישורים פנימיים
    • יש קישורים חיצוניים
    • יש היגיון במילות החיפוש והקישורים
  3. תוכן
    • יש לוגיקה בין התוכן ומילות המפתח
    • התוכן מנוהל בהתאמה לצורך השיווקי
איך מטפלים ב SERP בעזרת רנקמת

איך משפרים SERP

מודאים ש הכותרות בגודל של עד 60 תוים

מודאים שיש מילות מפתח בכותרות

מודאים שיש מילת מפתח בקישור

מודאים שיש מילות מפתח במטא דאטא

מודאים שהכיתוב בתיאור ה SERP לא עובר 150 אותיות

דואגים למיקרו קופי נכון עם קריאה לפעולה

לסיכום האם ניתן לשפר המרות SERP ?

תהשובה היא כן ובקלות, אבל כדאי להסתכל על התמונה המלאה, לראות את כל האתר ואת העבודה שנעשתה עליו. והאם המאמצים נעשים נכון או שיש מה לשפר ואיך לשפר?

זה שעשית בדיקה של האתר לא אומר שצריך לעזוב את המקדם שלך, בוא קבל כלים לטפל בבעיות ובנקודות החולשה של האתר, בא תעצים את המקדם שלך תראה לו שאתה עם יד על הדופק ורוצה לעזור לו לעשות את העבודה שלו בשבילך.

צ׳ק ליסט של 5 בדיקות פשוטות להבין אם איש ה SEO שלך זכאי לבונוס או בעיטה

מלא פרטים והצקליסט ישלח אליך