חיפוש

השאר פרטים לקבלת עדכונים

8 דרכים לקידום אורגני שכל בעל אתר צריך לדעת

תוכן עניינים

קידום אורגני בגוגל הוא תהליך, כדי להגיע לדף הראשון ולמקומות גבוהים בגוגל בצורה אורגנית (ולא ממומנת) צריך להישמע להנחיות של גוגל. השמירה על האלגוריתם של גוגל יכולה להיות די מייגעת. רשמתי פה כמה מהפרמטרים החשובים ביותר שיעזרו לאתרי אינטרנט להיות גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, בכל יום יש כ3.5 מיליארד חיפושים. אתר שאינו מותאם למנועי החיפוש לא ידורג גבוה בדפי התוצאות של מנוע החיפוש (SERPS), הרעיון הכללי שעומד מאחורי האלגורתמים השונים היא החשיבה ״מה הכי יענה על הצורך אותו ביקש הלקוח שלי״ והאתר שיתן את המענה הטוב ביותר יקבל ״דירוג גבוה״ ויהנה ממקום גבוה בדפי החיפוש.

אז אם אתם מעוניינים לגרום לאתר שלכם להיות במקומות גבוהים (ולשמור על מיקומיו) כדאי לעקוב אחר 8 הפרמטרים הבאים ובאמצעותם להפוך את האתר לאטרקטיבי יותר עבור המשתמש ועבור גוגל תוך. ככל שהאתר יעשה למעניין יותר נוכל להבחים בהגדלת משך הזמן שהמשתמשים שוהים באתר. אתר אינטרנט שנשארים בו זמן רב, מעיד על אתר שמעניין את הגולש וגוגל מעריכה את זה ומפרגנת…

8 הפרמטרים לקידום אורגני:

מה שאנחנו כן יודעים הוא שגוגל תמשיך להתאים את שיטות הדירוג שלה כדי לענות בצורה הטובה ביותר על הצרכים של המחפשים.

זה אומר שגם לטרנדים חדשים של קידום אתרים יש שורשים באלגוריתם הנוכחי – ועם קצת יצירתיות ויכולת קידום אתרים, זה בהחלט אפשרי עבורך לדרג טוב.

8 דגשים חשובים כדי להתיישב בדף הראשון

למרות שאלגוריתם הדירוג רחוק מלהיות מוגבל רק לרשימה זו, אלו המודגשים כאן הם מהמשפיעים ביותר מגורמי הדירוג של Google:

  1. תוכן איכותי רלונטי ומתעדכן
  2. מובייל תחילה
  3. חוית המשתמש בדף
  4. מהירות הדף
  5. אופטימיזציה פנימית באתר
  6. קישורים פנימיים
  7. קישורים חיצוניים
  8. לוקליזציה

תוכן איכותי לאתר שלך

מישהו פעם אמר ״אני לא צריך תוכן איכותי לאתר שלי״ אני כבר אדחוף מילות חיפוש ואדחוף מילים רק כדי שמנוע החיפש יחשוב שאני עם כמות תוכן גבוהה.

החדשות הן שמנועי חיפוש מזהים את זה ו״מתגמלים״ בהתאם.

עשיתי ניסוי והגשתי לגוגל אתר עם תוכן באיכות נמוכנ כדי לקבל את גוגל אד סנס. הם לא הסכימו לפרסם שם וכתבו לי לשפר את תוכן האתר. דבר שמעיד על כך שמנועי החיפוש מזהים את טיב ורמת התוכן.

יכול להיות שיש למישהו הצלחה רגעית עם תוכן רדוד ולא ברור אבל בעדכון הקרוב או הבא אחריו גוגל תגלגל אותו במורד הניקוד. בדיוק כמו שקרה עם פנדה ועם פרד עידכוני אלגוריתם שדפקו אתרים שהיה להם תוכן גרוע.

תוכן טוב משאיר את הגולש יותר זמן באתר, גם לוקח אותו למסע המרות באתר גורם ללקוח למעבר בין דפי האתר, השארת פרטים ואולי גם לביצוע רכישה .

תוכן איכותי לא חייב להיות תוכן שכותב שי עגנון או חיים נחמן ביאליק, אך חשוב שהתוכן יהיה ברור ומעניין, כתוב בצורה תחבירית נכונה ולבסוף, משאיר לגולש תחושה של ״האתר מעניין״

לגוגל יש מערכת שנקראת רנק בריין Rank Brain מערכת למידת מכונה חכמה שלומדת לזהות את כוונת הגולש והאם החיפוש שלו מקבל מענה טוב לצרכיו, ככל שהמענה מצד האתר יהיה טוב יותר גוגל תספק דירוג גבוה יותר לאתר.

לדאוג שהאתר שלך יהיה ״מובייל פירסט״

Mobile-first עוסקת בצורך להעניק חווית משתמש תוך דגש עיקרי על הגולש באמצעות מובייל, שגודל הדף יתאים למסך של הנייד, שכפתורי הלחיצה והחיפוש יותאמו לפלאפונים ושכל הממשק של המכשיר הנייד יהיה בצורה הטובה והנעימה ביותר.
משמעות הדבר היא שעיצוב האתר והתוכן צריכים להיות מותאמים למסכים קטנים יותר. ניתן להתאים את המסך עבור כל מכשיר באופן פרטני ומדוייק.

הטרנדים המוביילים הראשונים משנים את האופן שבו אנו מתקשרים עם האינטרנט, דבר זה מקל עלינו את החיים ואף עוזר לעסקים לצמוח בצורה נכונה ויעילה יותר.

עם זאת, זה אולי לא קל כמו שזה נשמע, יש כמה מכשולים שצריך להתגבר עליהם. כאשר מעצבים אתר או אפליקציה לסמארטפונים, עליכם לוודא שהתוכן ניתן לסריקה וקריא במקום שבו אנשים צופים בו על המסכים הקטנים שלהם. עיצוב עבור מכשירים ניידים פירושו גם מתן מענה לציפיות תרבותיות שונות של קהל היעד שלך על ידי שימוש בצבעים וגופנים שפועלים היטב בכל גדלי המסכים ולאחר מכן התאמתם על סמך כל מדינה או אזור תרבות ולחצנים שלא קרובים מידי ומשבשים פעולות בגלל עובי אצבעות.

חווית המשתמש בדף

חווית משתמש (UX) משפיעה על ה- SEO, כפי שראינו עם העדכונים האחרונים ל-Page Experience.

אם אתה לא חושב על UX, האתר שלך יפגע על ידי מנועי החיפוש ודירגו ירד באופן משמעותי. למעשה, כ38% מהאנשים יפסיקו לטייל באתר אם התוכן והפריסה יספקו חווית משתמש לקויה.

אם עיצוב התוכן קשה לקריאה, אתה מפסיד לקוחות פוטנציאליים רבים. כיום ניתן למצוא התוהים ממשיים על ההשפעה שיש לUX ברמה גבוהה אל מול UX שאינו מוצלח. למשל, איזוק חברת פירסום אינטרנטית טוענת שיש 186% יותר רווחים אם ה-UX טוב. זה אומר שאם יש לך עיצוב לקוי , הלקוחות הפוטנציאליים שלך ינטשו את האתר כי זה לא נח להם לקריאה.
הפסקאות צריכות מובנות ולא ארוכות מידיי דבר שיגרום לכך שקל יותר יהיה לעקוב אחריי הכתוב והתוכן שבאתר

מהירות הדף

ככל שהאתר שלך נטען לאט יותר, כך תפסיד יותר מבקרים והכנסות.

עבור אמזון, רק שנייה אחת יכולה לעלות לה מכירות של 1.6 מיליארד דולר בכל שנה.

ה"טלגרף", פרסום בריטי, מצא כי עיכוב של ארבע שניות הפחית את הצפיות בדפים ב-11.02%.

למה לקחת את הסיכון הזה?

ישנם כלים זמינים לבדיקת מהירות הדף הממוצעת של אתר אינטרנט.

Lighthouse

הוא האתר שלך להבין את הנושא.

חלק מהתיקונים הם פשוטים, התאמה של תמונות התקנת תוסף האצה. דברים כאלה יעיפו את האתר קדימה

אופטימיזציה בתוך האתר

דברים פשוטים שוים הרבה, מטא דאטא מטא טייטל מטא דיסקריפשיין אלט טג לתמונות סכמה רלונטית

בעדכון של Mockingbird נראתה עלייה של 62% אל האתרים בתנועה האורגנית רק על ידי עדכון תגי H1.

בנוסף, Brand New Copy הגדילה את התעבורה האורגנית ב-48% על ידי ניקוי מטא נתונים ומבנה קישור פנימי.

שווה את זה? אני חושב שכן תיקונים שמשפיעים על איך שגוגל מבין את האתר.

אופטימיזציה של האתר שלך יכולה לעזור לתוכן האיכותי הקיים שלך למצוא מהר יותר מנועי חיפוש ומשתמשים.

אלו הן רק כמה מהדרכים שבהן אופטימיזציה בדף עדיין תשפיע משמעותית בשנים הבאות ת כמו שכתבתי למעלה דברים פשוטים שוים הרבה, מטא דאטא מטא טייטל מטא דיסקריפשיין אלט טג לתמונות וסכמה רלונטית.

קישורים פנימיים

מבנה קישורים פנימי עוזר למשתמשים ולמנועי חיפוש למצוא טוב יותר דפים.

קורי מוריס, סגן נשיא לשיווק עבור מתח, מדבר על תעדוף מבנה הקישור הפנימי שלך בחמישה תחומים שונים:

עוזר למשתמשים.

ניהול זרימת קישורים (למשל, לאן התנועה הולכת ברגע שהיא מגיעה לאתר שלך).

בניית מפת דרכים סביב נושאי תוכן ספציפיים.

קנוניקלים.

מתן עדיפות לאינדקס של דפים מסוימים.

קידום אתרים הוא הליך קשה וגוזל זמן, אבל הוא הכרחי לכל אתר שמחפש להצליח. בעזרת אסטרטגיות לבניית קישורים פנימיים, אפשר להגדיל את דירוג האתר שלך בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.

קישורים חיצוניים

קישורים ימשיכו להיות אחד ממרכיבי SEO המובילים אם אתה רוצה לדרג את האתר במקומות הראשונים.

התעלם מאלה שמאמינים שהצלחה מגיעה ללא קישור נכנס אחד. ללא אופטימיזציה למנועי חיפוש אין סיכוי לאתר או בלוג לעשות את זה בגדול.

בעוד שאתרים מסוימים בהחלט יכולים ויש להם, זה יהיה טיפשי לא להמשיך באסטרטגיית בניית קישורים חזקה שעובדת.

מכיוון שכל תעשייה היא ייחודית, קיימות הזדמנויות שונות לבניית קישורים עבור כל אחת מהן.

מחפשים רעיונות? דברו איתנו נוכל לעזור.

למרות שקישורים עשויים לאבד את ערכם במהלך העשורים הקרובים, הם עדיין משפרים את הדירוג מאוד.

לוקליזציה

גוגל אומר שלוקליזציה היא 3 דברים

הרלונטיות של האתר באיזור שבו האתר מתפקד. אם היה לי אתר של דוט קום והוא היה מדבר על SEO בצפון זה לא רלונטי בין האתר השפה והמיקום

המרחק הפיזי בין נותן השירות לבין הגולש, בישראל אין לזה משמעות אבל בחו״ל אם יש לך אתר של מנעולנים בניו יור הוא יופי במקומות אחרים בברוקליין או במיאמי

הבולטות מבוססת גם על מידע שיש לגוגל על עסק, מרחבי האינטרנט, כמו קישורים, מאמרים וספריות. ספירת הביקורות של Google וציון הביקורות משפיעות על דירוג החיפוש המקומי. עוד ביקורות ודירוגים חיוביים יכולים לשפר את הדירוג המקומי של העסק שלך. המיקום שלך בתוצאות האינטרנט הוא גם גורם, ולכן שיטות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) מומלצות חלות.

לסיכום

היה ברור תכתוב תוכן שמגין ידע תתעסק בנתונים הטכנים ותהיה אוטנטי

כל הסיגנלים שמניתי יעזרו להגיע לתוצאות ראשונות אורגניות

זה לוקח זמן

לפחות 6 חודשים

אבל זה שוה כל שקל בהחזר הכספים

צ׳ק ליסט של 5 בדיקות פשוטות להבין אם איש ה SEO שלך זכאי לבונוס או בעיטה

מלא פרטים והצקליסט ישלח אליך