חיפוש

השאר פרטים לקבלת עדכונים

מה זה CRO או בעיברית אופטימיזצית שיעור המרות

תוכן עניינים

אם אתה מחפש להגדיל את שיעור ההמרה של האתר שלך (CRO) אבל לא יודע מאיפה להתחיל? אני אנסה לתרום מהידע והניסיון שלי פה!

אמנם אופטימיזציה של שיעור ההמרה עשויה להיראות מסובכת, אך כל מה שזה אומר זה , יצירת הזדמנויות נוספות להגדלת שיעור הפעולות החיוביות באתר. אני אפרט בהמשך טיפים ןרעיונות שמסבירים כיצד לשפר את תהליך השיפור והאופטימיזציה של ההמרות באתר שלך. לפני שאני נכנס לזה, בואו נתחיל עם ישור קו של הבסיס.

מהי אופטימיזציה של שיעור המרות?

יש הרבה הגדרות זמינות, אבל בואו נשמור על זה פשוט:

CRO היא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שמטרתה להגדיל את כמות המבקרים שמבצעים פעולה ספציפית באתר שלך. זה יכול להיות משהו פשוט כמו לחיצה על סרטון או הרשמה לרשימת תפוצה. לחלופין, זו יכולה להיות הזמנת מכירה או מנוי.

עם זאת, כדי להבין זאת היטב, עלינו רגע לבחון מהו שיעור המרה, בכלל.

שיעור ההמרה ישן כמו העסק עצמו. רק השפה חדשה.

דמיינו שוק בעת העתיקה.

מהו CRO או מה זה אופטימיזצית המרות

(מקור תמונה: Midjurney )

נניח שאתה סוחר תבלינים יקרים שהצלחת להשיג אותם מהפינות הרחוקות של האימפריה העתיקה.

אתה משכנע 30 מהמבקרים שלך לקנות את התבלין היקר שלך. יום קודם הצלחת למכור רק ל15 אנשים, למרות שאותו מספר אנשים, 100, ביקרו בדוכן שלך.

עם זאת, זה אומר שמיום אחד למשנהו הכפלת את שיעור ההמרה שלך.

בין אם בירושליים העתיקה ובין אם באתר מסחר אלקטרוני מודרני, שיעור ההמרה רק מתאר את חלקם של המבקרים בחנות שלך (או עכשיו באתר שלך) שקונים ממך בפועל. במילים פשוטות, זו רק עוד מילה לביצוע מכירה. בכל פעם שמישהו בסופו של דבר קונה ממך, זה נחשב כהמרה.

בשיווק מקוון, המרה היא כאשר המבקר שלך עושה את הפעולה שאתה הכי רוצה שיבצע.

זה אומר שאת שיעור ההמרה תמדוד בעזרת המשוואה הזו למטה.

שיעור המרות = (מספר ההמרות / מספר המבקרים)

בסופו של דבר, כשזה מגיע לעסק שלך, אתה מגדיר מהי המרה. עבורך, זה עשוי להיות מכירה. עם זאת, זה יכול להיות גם קליקים, צפיות, מנויים או הורדת ספר אלקטרוני/ספר לבן.

לחלופין, אם אתה מנהל עסק קטן לייעוץ, אולי אתה רק רוצה שאנשים ירימו טלפון ויתקשרו אליך. הכל חלק מאופטימיזציה של שיעור ההמרה.

אם אתה מנהל מסעדה, אולי מבחינתך הכוונה הזמנות למסעדה.

הנקודה ברורה אבל למה אופטימיזציה של שיעור ההמרות חשובה?

דוגמה לאופטימיזציה של שיעור המרות

בואו נעבור על דוגמה כדי לראות מדוע אופטימיזציה של שיעור ההמרות היא חיונית.

באופן טבעי, אופטימיזציה של אתר האינטרנט של Walmart Canada להמרות לא הייתה קלה. רוב מבצעי אופטימיזציית ההמרות ירעדו מהגודל העצום של הפרויקט.

לפני מספר שנים, Walmart.ca הבחינה שחלק גדול מהתנועה לאתר המסחר האלקטרוני שלה הגיע ממכשירים ניידים, כמו טאבלטים וסמארטפונים.

למרבה הצער, הדף לא עבר אופטימיזציה לנייד כלל, מה שגרם ל-2 בעיות עיקריות.

העיצוב היה נורא, וזמני הטעינה היו ענקיים. אלו הם2 רוצחי הכנסות מוכחים כי באינטרנט, זה חייב להיות יפה ומהיר.

הדף הישן של וולמארט

אני מאמים שהתמונה ממחישה את הבעיה

לפיSimilarWeb, האתר מקבל 511.5 מיליון כניסות בחודש.

סטטיסטיקות של אתר וולמארט מסימילאר ווב

זו כנראה יותר הערכה, אבל בואו פשוט נרוץ עם זה. בהנחה ש-5% מהאנשים בסופו של דבר קונים משהו (לא סביר, בהתחשב שאנשים מבלים יותר מ-4 דקות באתר, בממוצע, גולשים בכמעט 5 עמודים), זה אומר ש-25,575,000 אנשים קונים מהחנות המקוונת שלהם בכל חודש.

אילו אפשרויות יש לך, אם אתה רוצה להגדיל את ההכנסות מהחנות המקוונת? כאן טמון הקסם של יחס ההמרה: אתה פשוט מבצע אופטימיזציה של מה שכבר יש ובכך יוצר יותר רווח מהלקוחות הקיימים ומהתנועה שלך.

זה בדיוק מה שוולמארט עשתה וכיצד היא הכפילה את המכירות שנעשו במכשירים ניידים. הסתכלות על כל הערוצים המקוונים מראה אעלייה בהמרות של 20%.

בהמשך לדוגמא שלנו, עליית מדרגה פשוטה בעיצוב ושיפור זמני הטעינה יוביל ל-30,690,000 אנשים שיקנו במקום 25,575,000.

נניח שהרכישה הממוצעת היא $20.

מה זה אומר?

אם 5,115,000 אנשים נוספים מוציאים 20 דולר על Walmart.ca בכל חודש, זה יוביל לגידול בהכנסות של 102.3 מיליון דולר.

איך זה בשביל להרוויח מיליון דולר מהירים של כסף ששוכב על הרצפה?

האם היית מוציא $100,000 על סוכנות המרות, אם היא תרוויח ממך $102 מיליון עם המרות משופרות של מסחר אלקטרוני? כ

עם זאת וולמארט עבדה גם על העיצוב

כך נראה העיצוב המחודש:

העיצוב החדש של וולמארט

העמוד מתאים גם למובייל.

עיצוב של וולמארט לטובת מובייל

(מקור תמונה:ConversionXL)

לא רק ש-Walmart הקטינה את זמני הטעינה בכ-35%, היא גם שיפרה את העיצוב שלה, והבטיחה שהוא עומד בקריטריונים של חווית משתמש מודרנית.

יתר על כן, האתר כעת רספונסיבי ומתאים את עצמו בדיוק לדפדפן ומסכים מותאמים אישית עבור סוגים שונים של טאבלטים וסמארטפונים.

עם זאת, זה לא נעצר שם.

Walmart השתמשה גםבדיקת A/B כדי לקבוע מה באמת עובד ומה לא.

שינוי בעיצוב כדי לחזק את חוית המשתמש החיובית

נתונים שנאספו הראו שהסרת הלחצן "הוסף לעגלה" או "הצג פריט", עבור דברים שלא היו זמינים להזמנה בכל מקרה, שיפרה באופן דרסטי את ההמרות.

יתר על כן, כעת הם מראים לך באופן מיידי אם הפריט קיים במלאי, או עומד להגמר .

זה עוזר לקונים להחליט מה להוסיף לעגלת הקניות שלהם בצורה סלקטיבית יותר ובכך מגדיל את ההמרות.

שיעור ההמרה שלך הוא הדרך הקלה ביותר להגדיל את הרווחים עבור העסק שלך, וזו הסיבה שכל כך חשוב לבצע אופטימיזציה שלו.

טיפים לאופטימיזציה של שיעור המרות

עכשיו ברור לך מה זה אופטימיזציה לאתר ושיפור המרה, ( CRO ) וראית דוגמה ברורה וראית קייס סטאדי לאופטימיזציה של שיעור ההמרה, הגיע הזמן להתחיל לדבר על טיפים להגדלת ה-CRO שלך.

טיפ 1: התחל בדיקת A/B

מה זה בדיקת A/B? תחשוב על זה כעל ביצוע מחקר מדעי.

אתה מחלק את התנועה שלך לשתי קבוצות.

קבוצה א' זוכה לראות גרסה שונה של האתר שלך מאשר קבוצה ב'.

איך A/B טסטינג צריך להתנהג

(מקור תמונה:quick sprout)

אתה יכול לבדוק גורמים שונים, כמו כותרות, צבעים, כפתורים, עיצוב אתר, קריאות לפעולה, גודל גופן ועוד.

בדיקות A/B משמשות אפילו במהלך הבחירות לנשיאות.

במהלך בחירות 2008, צוותו של אובמה בדק את אתר האינטרנט של הקמפיין.

הם ניסו 24 גרסאות שונות. ברגע שהם מצאו זוכה בהמרה לאתר, זה עזר לאסוף 2.8 מיליון כתובות דוא"ל נוספות.

The email landing page used by the Obama campaign.

(הזוכה – דרךquick sprout)

המפתח במבחני A/B הוא לשנות רק דבר אחד מווריאציה לווריאציה. זוהי אבן יסוד באופטימיזציה של שיעור ההמרה.

לדוגמה, אם תשנה את המיקום של הכפתור, התמונה והעותק מגרסה A ל-B, ו-B אכן מתפקד טוב יותר, איך תוכל לדעת מה היה זה ששיפר את יחס ההמרה שלך?

האם הכפתור היה בצד ימין במקום בצד שמאל? או התמונה החדשה?

אתה יכול להפיק תוצאות משמעותיות מבדיקת A/B רק אם אתה יכול לייחס את השינויים בשיעור ההמרות לשינוי ספציפי שביצעת.

הערה: לעתים קרובות בדיקות קשורות למשתמשים עם קובצי Cookie, כך שאינך רואה גרסה שונה של הדף בכל פעם שאתה מבקר. נסה לבדוק פעם בשבוע או פעם בחודש, מכיוון שבדרך כלל מחליפים דפים רק לאחר פרק זמן מסוים.

נניח שהמטרה של הבלוג היא ליצור הרשמות למייל, והוא מביא 1000 מבקרים לכל גרסה של העמוד.

עם סרגל הצד, 10% מהאנשים נרשמים. בלי זה, 20% מהאנשים נרשמים, ואז הם יודעים שאף סרגל צד לא עובד הכי טוב.

עם זאת, חשוב לאסוף מספיק נתונים. אחרת, התוצאות שלך לא יהיו מובהקות סטטיסטית.

ברגע שתשיג תוצאות, במקום לוותר לחלוטין על הגרסה שאינה עובדת, נסה להגדיל את נתח התנועה לאפשרות המרה טובה יותר במקום זאת.

פצל את התנועה שלך ב-75%/25% ובדוק אם שיעור ההמרה מחזיק מעמד.

לאחר מכן, תוכל לוותר על גרסה אחת לחלוטין.

הערה: אני גם ממליץביצוע מבחני A/A תחילה. זהו סוג של ניסוי CRO שמציב שתי גרסאות של אותו עמוד זו מול זו כדי למדוד את הביצועים שלהן כדי לבדוק את התוכנה שלך ולראות אם היא מדווחת על נתונים שקריים.

ישהמון דברים שאתה יכול לבדוק כ  A/B טסט, אבל הנה כמה נקודות טובות:

  • 1. כותרות
  • 2. צבעים של אלמנטים עיצוביים (כמו כפתורים)
  • 3. מיקום הכפתורים (שמאל מול ימין מול מרכז)
  • 4. פריסת עמוד (סרגל צד לעומת ללא סרגל צד)
  • 5. העתק (איך אתה מתאר את המוצר שלך?)
  • 6. קריאות לפעולה (קנה עכשיו לעומת נסה עכשיו)
  • 7. מדיה (תמונות לעומת סרטונים מול טקסט)

אלה גם קלים למדי לבדיקה ואינם לוקחים הרבה זמן. כדי להתחיל בבדיקה, אתה יכול להשתמש בתוכנה, כמואופטימזלי, אבל ודא שיש מספיק תנועה כדי לקבל תוצאות משמעותיות.

טיפ 2: הוסף חיפוש באתר לאתר שלך

על פי פורסטר ,43 אחוז מהמבקרים באינטרנט פונה תחילה לתכונת החיפוש באתר. בנוסף, למשתמשים שמפעילים חיפוש יש סיכוי גבוה פי 2-3 לבצע המרה. למרות החשיבות של חיפוש באתר לאופטימיזציה של שיעור ההמרה, יותר מדי בעלי אתרים טועים בחלק זה.

מחקר ממכון ביינרד מראה ש ל-42 אחוז מהאתרים יש בעיות חיפוש. זה לא נהדר, במיוחד כאשר אתה מחשיב את היתרון העיקרי של חיפוש באתר הוא חווית משתמש.

נתונים מתוצאות חיפוש יכולים לספק תובנות חשובות לגבי התנהגות המשתמשים על ידי כך שיראו לך בדיוק מה הם מחפשים. על ידי שימוש בנתונים אלה, תוכל להתאים תוכן כדי לענות על הצרכים הללו או להוסיף דפים חדשים לאתר שלך כדי למלא את החסר.

אתה יכול אפילו לזהות משתמשים בחלקים שונים של המשפך על סמך מונחי החיפוש שהם הזינו. מידע זה יכול לעזור לך לצמצם את השאלות הנפוצות ביותר של הלקוחות שלך ואת נקודות הכאב, ולעזור לך להתאים אישית את חוויית האתר לצרכיו.

אם אתה משתמש בוורדפרס, אתה יכול להוסיף חיפוש באתרבאמצעות יישומון. אם אתה משתמש ב-שופיפיי זה מוטמע כדי להקל על משתמשיי המערכת.

טיפ 3: ודא שקל למלא טפסים

טפסי אתר משרתים מטרות רבות, כולל הרשמה לניוזלטר, רכישת ליד מגנט וחקירת מוצר/שירות. עם זאת, רוב האנשים אפילו לא יסיימו למלא אותם.

למה? ובכן, יכול להיות שיש:

  • חששות על אבטחת נתונים
  • פרסומות שדוחות לקוחות פוטנציאליים
  • מכירה יתרה שמעצבנת לקוחות
  • חוסר תאימות לנייד
  • יותר מדי שדות טופס

עבור אורך טופס טוב, HubSpotמציע בשיטת 'זהב'. במילים אחרות, ודא שהטפסים שלך נכונים: לא קצרים מדי או ארוכים מדי. כפי שמסבירה HubSpot, טפסים ארוכים עלולים לגרום להצפת מידע שלא תוכל להתמודד איתו, בעוד שצורות קצרות יותר עשויות להיות חסרות בנתונים משמעותיים.

עם זאת, מניסיוני, פשוט עדיף טופס קל ופשוט.

 כל מה שהמשתמש צריך לעשות הוא להזין את המידע הבסיסי שלו והפעולה הושלמה. את השאר אני משלים בשיחה.

הנה כמה דרכים להבטיח שקל למלא את הטפסים שלך:

  1. הבהירו את שמות הטפסים.
  2. השתמש בעיצוב HTML מתאים.
  3. השתמש בטקסט מציין מיקום רלוונטי לדוגמה
  4. הגבל את הטפסים שלך ליסודות: שם, כתובת דואר אלקטרוני וכו'

טיפ 4: שפר את ה-CTA שלך

אם אתה רוצה לשפר המרות, CTAs הם כסף על הרצפה. השיעור קליקים ממוצע של CTA הוא רק 4.23 אחוז, אבל גורמים רבים יכולים להשפיע על מה שעוזר להמיר את ה-CTA שלך.

לדוגמה, אם תכלול יותר התאמה אישית בקריאה לפעולה שלך, שיעורי ההמרה יכולים להשתפר לפי עד 202 אחוז, על פי Hubspot.

בגלל זה אתה צריך לבדוק כל הזמן קריאות לפעולה לראות מה עובד ומה טעון שיפור. תתפלא כמה מהר העדפת המשתמש יכולה להשתנות!

התחל בבדיקת רכיבי CTA אלה:

  • צבעים
  • מיקום
  • צורת כפתור
  • גודל כפתור
  • מיקום הדף

שקול לבדוק גם סוגים שונים של CTAs, כמו:

  • כפתורים
  • טקסט CTAs
  • הפעלת פופאפ (טופס)

כשזה מגיע למיתוג, עקביות היא המפתח. עם זאת, כדאי לנסות להשתמש בצבעים מחוץ לפלטת המיתוג שלך עבור CTAs. צבעים בתוך הפלטה שלך עשויים להשתלב טוב מדי עם שאר האתר שלך, מה שמקל על המבקרים באתר להתעלם מהם.

טיפ 5: הפעל בדיקת משתמשים

שימוש לקוי יכול להרוג את העסק שלך. הסטטיסטיקה לא משקרת.

88 אחוז מהקונים לא יבקר באתר שוב לאחר שראה UX גרוע. עם זאת, למרות זאת, יותר מדי חברות מפספסים את היתרונות פיננסיים של UX אופטימיזציה.

דוח State Of UX 2022 מ-UserZoom מראה שחברות לא עושות את הקישור בין עיצוב UX מעולה להכנסות. בנוסף, הדוח מראה כיצד ארגונים רבים מדי תלויים במדדים לא שלמים ואינם מקבלים תובנות מעשיות מהנתונים שלהם.

אני יכול להבטיח שזה לא נהדר עבור אופטימיזציית שיעור ההמרות שלך! אבל יש תיקון.

בדיקות משתמשים נותנות לך נתונים חשובים שיכולים לעזור לך להשיג יותר המרות באתר שלך; חשוב להתחיל בתהליך הזה כמה שיותר מהר.

אחת הדרכים הנפוצות ביותר לרוץ עם בדיקת UX היא עם מפות חום, שמראים כיצד משתמשים מנווטים באתר שלך ועל אילו אלמנטים אינטראקטיביים הם לוחצים.

עם מפות חום, אתה יכול לראות אם הם מסתכלים על הקישורים שלך, כרטיסיות סרגל הניווט, קריאה לפעולה וכן הלאה. כמה מפות חום אפילו משלבות תוכנת מעקב עיניים כדי להראות היכן המשתמשים שלך מסתכלים קודם.

כלי להדמת הצפיה

ישנם מספר כלי מיפוי חום בשוק, אבל המועדף עליי הוא mouse flow. אם תחליט להשתמש בו, התהליך להטמעה הוא מאוד פשוט וישיר.

טיפ 6: הוסף עוד הוכחה חברתית

יותר צרכנים מאי פעם קוראים הוכחות חברתיות. למעשה,77 אחוז מהמשתמשים אומרים שהם תמיד או בקביעות קוראים ביקורות מקוונות לפני הקנייה.

אתה רוצה למנף את נאמנות הלקוחות לעתים קרובות ככל שאתה יכול. למה? זה שיווק בחינם וחשיפה למותג.

הוכחה חברתית היא דרך פשוטה ונהדרת לעשות זאתלמנף תוכן שנוצר על ידי משתמשים עבור המותג שלך. זה יכול לכלול ביקורות חיוביות ודירוגים, פוסטים יצירתיים במדיה חברתית על המותג שלך ששותפו על ידי לקוחות ומשפיעים, תוכן שנשלח על ידי משתמשים כמו צילום ועוד.

היתרון בהוספת הוכחה חברתית נוספת לאתר שלך הוא שזה מראה למשתמשים אחרים שאנשים אחרים סומכים עליך. אמון ואמינות משחקים גורם גדול להשגת יותר המרות.

כדי להוסיף עוד הוכחה חברתית, נסה:

  1. שליחת אימייל המשך המבקש ביקורות.
  2. אירוח תחרות עם האשטאג ממותג ברשתות החברתיות.
  3. כולל כרטיס עם האשטאג ממותג במשלוח מוצרים פיזיים.

אם אתה רוצה לעשות את זה בקנה מידה גדול יותר, שקול כלים אוטומטיים כמוHotFomo וOptinMonster.

טיפ 7: השתמש בצ'אטבוטים או בצ'אט חי

אם יש לך שאלה, לא היית מעדיף לקבל את התשובה מהר? זה הרעיון מאחורי צ'אטבוטים. לא משנה כמה שירות הלקוחות שלכם מעולה, לפעמים תורי השיחות ארוכים מדי והלקוחות מתוסכלים.

החדשות הטובות? משתמשים אוהבים צ'אטבוטים, והם יכולים להשפיע באופן משמעותי על שיעור אופטימיזציית ההמרות שלך. מחקר של Leadoo מראה שהמרות יכולות לגדול בין 10-100 אחוז, תלוי באיזה מגזר אתה נמצא.

כלים אלה עוזרים למותג שלך לבנות קשר מיידי עם לקוחות, מה שמגדיל את הסיכוי שהם ירכשו את המוצר או השירות שלך. הנה כמה דרכים למנף צ'אטבוטים:

  1. ענה על שאלות נפוצות
  2. מובילים שמפנים למוצרים יקרים
  3. הצע מוצרים קשורים
  4. פתרון בעיות נפוצות
  5. שתף מידע על מוצרים חדשים
  6. הגדל את רשימת הדוא"ל שלך

עם כל כך הרבה אפשרויות צ'אט בוט זמינות שיש, זה יכול להיות מאתגר למצוא את האפשרות הנכונה. אני ממליץ להתמקד באינטגרציות פשוטות וקלות כדי לצמצם את חיפוש הפיתרון.

אם אתה רוצה אפליקציה עם אפשרויות אינטגרציה נרחבות, שקול לנדבוט, המציע תכונות צ'אט דרך האינטרנט, WhatsApp, Facebook Messenger ו-API.

אולי אתה פשוט צריך להשתלב עם Facebook Messenger? במקרה הזה,Chatfuel הוא פתרון סביר.

ודא שכל הצ'אטבוט שתבחר מתאים למטרות העסקיות שלך.

צ׳ק ליסט של 5 בדיקות פשוטות להבין אם איש ה SEO שלך זכאי לבונוס או בעיטה

מלא פרטים והצקליסט ישלח אליך