מחקר מילות מפתח
מושג זה מובן מאליו יחסית, שכן זהו התרגול של חקירה וזיהוי של מילות המפתח הטובות ביותר עבור מסע פרסום שיווקי דיגיטלי נתון. אבל זה יותר מסובך ממה שהרבה אנשים חושבים. אתה לא יכול לנחש רק אילו מילות מפתח יאפשרו את התוצאות הטובות ביותר. וגם אם אתה יודע שמילת מפתח נתונה פופולרית בקרב משתמשי אינטרנט, זה לא אומר שזו הבחירה הנכונה עבור הקידום שלך. למעשה, זו יכולה להיות בחירה ממש גרועה עבור העסק שלך!
המטרה כאן היא לאפס את מונחי החיפוש הרלוונטיים שמשתמשי אינטרנט מחפשים ולאחר מכן להשתמש במונחים אלה כדי לבצע אופטימיזציה של תוכן שיכול להיות שימושי עבור אותם משתמשים. עליך לבחור את מילות המפתח הטובות ביותר שיעזרו לגולשים ולמחפשים למצוא את מה שהם מחפשים ולהציע לעסק שלך סיכוי לדירוג טוב בתוצאות החיפוש. זו משימה לא פשוטה, במיוחד עבור עסקים קטנים. מחקר מילות מפתח לקידום אתרים כולל גם בחירת המונחים הנכונים למיקוד עבור היישוב, התעשייה והתקציב שלך. צריך לבחור מילות מפתח שמתאימות לכוונת המשתמש וגם עם המוצרים או השירותים שלך.
במילים אחרות, מחקר מילות מפתח הוא תהליך מורכב – והוא אף פעם לא באמת נעשה! על מנת לשמור על המומנטום ולשפר את הדירוג של האתר לאורך זמן, צריך לערוך מחקר מילות מפתח באופן שוטף. צריך להעריך מה עובד ומה יכול להועיל לשיפור, במיוחד כשעסקים משנים את המיקוד שלהם ומתאימים תקציבים. בשיווק דיגיטלי, העבודה שלנו אף פעם לא נגמרת! כמובן, זה עוזר אם יש לך צוות (או אפילו כלי חינמי) שיעזור לך במחקר מילות המפתח שלך לקידום אתרים.
מה כולל מחקר מילות מפתח?
באמת, אין דרך אחת נכונה לבצע מחקר מילות מפתח. לכל משווק דיגיטלי יש את המתודולוגיה שלו. אין ספק, ישנם כמה כלי מילות מפתח חינמיים (ואפילו תוכניות בתשלום) טובים יותר מאחרים. בנוסף, אלה שיש להם יותר ניסיון ב-SEO או PPC עשויים להיות מאורגנים יותר לערוך מחקר מילות מפתח מאחרים – במיוחד עבור עסקים הפועלים בתעשיות נישה או בשווקים תחרותיים.
בתור התחלה, בדרך כלל תרצה להסתכל באתר האינטרנט של מתחרה. אתה כנראה כבר מבין משהו על התעשייה שלך ומי הם הלקוחות הרלונטים, אבל תרצה גם להעיף מבט בתפריט הניווט של האתר, בדף השירותים או במוצרים הראשיים של המתחרים כדי לקבל תחושה טובה יותר של מה שהם מציעים. אמנם זה לא יספר לך את כל מה שאתה צריך לדעת למחקר מילות מפתח, אבל זה יכול לספק לך מקום טוב להתחיל בו.
לפעמים, כמה מונחים שחשובים לך ואתה רוצה לקדם אותם. לא תמיד ניתן לדרג עבור המונחים האלה (במיוחד אם הם רחבים מדי או תחרותיים), אבל רשימה של מילות מפתח רצויות יכולה להציע נקודת זינוק למחקר שלך. קבלת מושג טוב יותר על היכן הפוקוס של הלקוח שלך יכול לאפשר לך להגדיר ציפיות ולהשלים את מחקר מילות המפתח הראשוני שלך מהר יותר. אם אתה משתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי להדגיש את מילות המפתח האלה, אתה יכול גם להמחיש עד כמה מילות מפתח מסוימות תחרותיות (קריא: יקרות) בפועל – מה שיכול לעזור להבהיר כמה היבטים חשובים של SEO.
למרות שלא תמיד תרצה למקד לאותן מילות מפתח כמו מתחרה ישיר, ייתכן שיהיו מקרים שבהם העסק שלך יכול בקלות לעלות על המתחרים שלו במונחים מסוימים. לחלופין, מילות מפתח של מתחרה יכולות להאיר אזורים שאולי אפילו לא שקלתם ולכוון אתכם לכיוון טוב יותר עבור מסע פרסום שיווקי. אתה יכול להשתמש בכלי הרנקינג של Semrush כדי להשיג נתוני מתחרים שעשויים לשמש כדי להדריך אותך במסע מחקר מילות המפתח שלך. באופן כללי, תהליך זה כולל בדרך כלל הבנה מה בדיוק קהל היעד שלך מחפש באינטרנט, זיהוי המונחים שהם העדיפות הגדולה ביותר עבור האתר, והערכה היכן שני המושגים הללו נפגשים. אתה יכול להשתמש במספר טקטיקות שונות לביצוע מחקר מילות מפתח, אבל בגדול, האינטרנט הולך להיות אחד ממקורות המידע הטובים ביותר שלך. למעשה, גוגל עצמה יכולה להיות מכרה זהב, במיוחד כאשר אתה מנסה למצוא מונחי חיפוש קשורים (כמו מילות מפתח של LSI, שיכולות לעזור לספק הקשר). אתה יכול גם להשתמש במספר כלי מחקר מילות מפתח בתשלום או בחינם, כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל אדס כדי לצמצם את הרשימה שלך.
השלבים המדויקים של מחקר מילות מפתח לקידום אתרים יהיו שונים מאדם לאדם (ואפילו מקמפיין לקמפיין). אבל המטרה של תהליך זה תישאר זהה: למצוא את מונחי החיפוש הטובים ביותר למיקוד עבור התקציב, של העסק.
למה רוב האנשים טועים במחקר מילות מפתח לקידום אתרים?
מכיוון שמחקר מילות מפתח לקידום אתרים הוא תהליך כל כך מסובך, יש הרבה תפיסות שגויות לגביו. ולמרות שאין דרך "נכונה" אחת לעשות מחקר מילות מפתח, יש כמה רעיונות שגויים לגבי זה שעלולים להעלות את מסעות הפרסום השיווקיים שלך על הנתיב הלא נכון.
דבר אחד, חשוב לזכור שכל מחקר מילות מפתח לקידום אתרים אורגני שתבצע לא בהכרח יתורגם לקמפיינים שלך ב-PPC. למרות שחיפוש מילות המפתח שלנו למעשה משתמש בנתוני Google Ads כדי להמחיש את הערך של מילות מפתח מסוימות, אין זה אומר שמילות מפתח אלו טובות. מילות המפתח שבהן אתה משתמש כדי לבצע אופטימיזציה של התוכן שלך, למשל, לא יהיו בהכרח אותן מילות מפתח שאתה ממקד במודעות הדיגיטליות שלך. אמנם עשויה להיות חפיפה מסוימת, אך במקרים מסוימים, אל תניח שאתה יכול להשתמש באותו מחקר פעמיים לאורגני ולממומן.
תפיסה שגויה נוספת שיש לאנשים לגבי מחקר מילות מפתח היא שרחבה = הטובה ביותר. הרעיון הזה מופיע גם ב-PPC וגם ב-SEO, אבל הוא בדרך כלל מוטעה בשני המצבים. אפשר להבין שאולי אתה חושב שמילת מפתח עם נפח חיפוש גבוה עד כדי גיחוך תספק לך את מירב ההזדמנויות להמרה. אבל חשוב לזכור שנפח החיפוש לא תמיד מתיישב עם כוונת החיפוש. זה שהרבה אנשים מחפשים מונח מסוים לא אומר שהחיפושים האלה מתורגמים למכירות. זה לא מספיק כדי לראות הרבה עיניים על התוכן שלך או אפילו על המודעות שלך; אם הם לא ירצו לקנות, בסופו של דבר תבזבז כסף. הרבה יותר טוב לבחור מילות מפתח שמתאימות למעשה לכוונת המשתמש – וזה דורש ממך מחקר מעבר לנפח החיפוש.
מיקוד מיקוד מיקוד
בנימה זו, כנראה תלמד בתהליך של מחקר מילות מפתח שלא מספיק למקד למילות מפתח שהן אינפורמטיביות בלבד. למרות שאלו יכולים לספק הקשר מכריע בעת יצירת תוכן, הם לא אמורים להיות המוקד העיקרי של מסעות הפרסום השיווקיים שלך, במקום זאת, עליך לבחור מילות מפתח אשר לוכדות במדויק את כוונת הקונה. אם היית עושה מחקר מילות מפתח עבור וטרינר, למשל, לא היית רוצה לבחור מילות מפתח כמו "פרעושים" או "מחלות חתולים" עבור מסע פרסום. למרות שמונחים אלה עשויים לעלות בחיפושים שעורכים בעלי חיות מחמד, הם יכולים לעלות גם בחיפושים של סטודנטים לוטרינריים או אפילו אנשים המתמודדים עם נגיעות מזיקים. במקום זאת, תרצה להתאפס על מונחים שמתיישרים עם מה שלקוחות פוטנציאליים של וטרינרים מחפשים – כמו "וטרינר חירום קרוב אלי", "מרפאה מקומית לבעלי חיים" או "תוכניות עיקור וסירוס".
טעות נוספת שחלק מהסוכנויות ובעלי העסקים עושים בעת מחקר מילות מפתח היא בחירת מונחי יעד שנמצאים מחוץ לאזור השירות שלהם. בעוד שלמונחים הכוללים ערים גדולות יהיה בדרך כלל נפח חיפוש גבוה יותר, למעשה חשוב יותר לדייק במילות המפתח שאתה בוחר. אלא אם כן לעסק יש מיקום בתוך אזור השירות הספציפי הזה, בסופו של דבר תעשה ללקוח שלך שירות רע על ידי מיקוד למונחי SEO מקומיים שאינם רלוונטיים. ניסיון לדרג עבור עיר שבה העסק שלך אינו ממוקם ירחיק אותך מתוצאות מקומיות רלונטיות וימשוך את האתר למטה. – וזו עשויה להיות מכה קשה אם אתה עסק בבעלות מקומית. גם אם לאזור המדויק שלך יש נפח חיפוש נמוך יותר, עדיף למקד לאזור זה (או אפילו למונחי חיפוש "קרוב אלי") מאשר לנסות לשחק עם המערכת.
כיצד אוכל להבין את תהליך מחקר מילות המפתח?
זה יכול להיות מסובך, אפילו עבור אנשי מקצוע מנוסים בקידום אתרים. ככל שיש לך יותר ניסיון, כך יכול להיות קשה יותר להסביר את זה למישהו אחר. אבל חשוב שלאנשים תהיה לפחות הבנה בסיסית של מה נכנס למחקר מילות מפתח וכיצד נבחרים מילות מפתח עבור מסעות הפרסום שלהם. אחרת, חשוב להגדיר ציפיות ריאליות ולטפח שפה ויעדים משותפים. אם תרצו מחקר כזה צרו איתי קשר