תאר לעצמך אם האתר שלך (או הלקוחות) שיש לך יוכלו לדרג עבור כל מילת מפתח הקשורה לנישה הרלונטית להם.
סמכות אתר סמכות נושאית SEO , בנית קישורים ותוכן.
מאוד משפיעים על דירוג האתרים
יתכן ותוכלו אפילו להשיג זאת ללא בניית קישורים.
זה אפשרי על ידי כל מי שמוכן לכתוב תוכן על כל דבר שזז בתוך נושא כלשהו.
אבל באופן מציאותי, עדיין צריך לצפות לבנות קישורים ולעשות הרבה פעילויות SEO אחרות.
אבל עדיין שווה את הזמן שלך להתעסק רק עם בנית תוכן.
קמת בבוקר כתבת תוכן לאתר, זה כבר יןם טוב ולא מבוזבז! 🙂
במדריך זה תלמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת על סמכות וכיצד לבנות אותה עבור האתרים שלכם.
מהי סמכות נושאית?
סמכות נושאית היא מושג מעולם קידום האתרים שבו אתר אינטרנט שואף להפוך לסמכות המובילה בנושא אחד או יותר.
בניית סמכות נושאית עוסקת בסיוע למנועי חיפוש להבין את נושא האתר כך שיהיה לו פוטנציאל טוב יותר לדירוג עבור מילות מפתח הקשורות לנושא.
נניח שאתה רוצה לדרג מאמרים סביב נושא אוטיזם. כתיבת מאמר אחד בלבד המכוון ל"אוטיזם" כנראה לא מספיק כדי להתחרות בנישה הזו.
למה? כי זה נושא ענק ואי אפשר לכסות את כולו במאמר אחד.
כדי לבנות סמכות נושאית, אתה צריך לכסות את כל מה שקשור לאוטיזם, כגון:
- "מה זה אוטיזם"
- "מה עושה אוטיזם"
- "מהו טיפול לאוטיזם הטוב ביותר"
- "איזה סוגי אוטיזם יש"
- "האם אוטיסטים יכולים להיות עצמאים"
- "האם אוטיזם מדבק? האם זו מחלה"
סמכות נושאית מושגת כאשר אתר מכסה באופן מלא נושא בכללותו במקום להתמקד רק במילות מפתח בודדות.
אם השקעת זמן כלשהו ב-גוגל בתוצאות החיפוש (SERP) בחיפוש אחר הזדמנויות SEO כנראה שמת לב לאתרים עם ציוני דירוג דומיין (DR) נמוך. אבל דירוג טוב במיקום מילות המפתח זה קורה- הודות לסמכות נושאית.
לדוגמה, בדוק את ה-SERPs עבור מילת המפתח "מתנות לאופני הרים":
במבט ראשון, אתה מצפה לראות חנות מסחר אלקטרוני גדולה כמו זאפ (DR 70) בראש תוצאות החיפוש עבור מילת מפתח ממוקדת מוצר.
עם זאת, אתר DR 29 מדורג במקום השלישי, מעל זאפ.
איך זה שאתר קטן מצליח להיות מקודם יותר גבוהה?
ייתכן כי twowheeledwanderer.com הוא אתר העוסק בנושא אופניים. ואילו אמזון (אם כי הרבה יותר חזקה מבחינת (מדדי SEO) חסרה את הסמכות האקטואלית לתחום הזה ספציפי, מכיוון שהיא מוכרת דברים כלליים יותר.
אם כי יש לציין גם את כוונת חיפוש, זה חשוב ומשחק תפקיד גדול גם כאן. אמזון הוא הדף היחיד ב-SERPs שמדורג עם דף קטגוריית מוצרים, בעוד השאר הם מאמרים/מדריכי מתנות.
זוהי רק דוגמה אחת שבה אתר עם סמכות נושאית גבר על דירוג של שחקנים מבוססים יותר.
מדוע חשובה סמכות נושאית (עבור SEO)?
גוגל, כמנוע חיפוש, עובד עם אסוציאציות סמנטיות. משמעות הדבר היא שעליו לשייך אתר אינטרנט לנושא על מנת לדרג אותו כמשאב רלוונטי עבור מילות מפתח שהן חלק מאותו נושא.
אם יש לך הרבה תוכן על נושא מסוים, זה מאפשר קישורים פנימיים רלוונטיים יותר, המאפשרים לגוגל ולמשתמשים למצוא את התוכן שלך ביתר קלות, מה שבתורו עשוי להביא לך קישורים נכנסים טבעיים יותר.
כאשר אתה יוצר קטעי תוכן סביב אותו נושא ומקשר ביניהם, הסמכות האקטואלית שלך בעיני גוגל גוברת. זה עוזר להראות שהאתר רלונטי ובקיא בנושא, וכמובן ומקור מהימן.
לפני שנמשיך הלאה, בואו נדון על זה
כיצד פועלת סמכות נושאית?
ספוילר :אף אחד לא באמת יודע.
עם הצגת אלגוריתם Hummingbird של גוגל ב-2013, הסמכות האקטואלית הפכה חשובה יותר ויותר.
זה שינה את מערכת הדירוג של תוכן כך שהיא נקבעה על פי הרלוונטיות לשאילתת החיפוש של המשתמש.
לפני Hummingbird, מילות מפתח היו הדגש העיקרי של אלגוריתמי החיפוש של גוגל. על מנת שגוגל יבין מה משתמש מחפש, נעשה שימוש במילות מפתח.
עם זאת, גוגל פשוט לא הצליחה להבין את ההקשר מאחורי חיפושי משתמשים.
היסטוריה קצרה (מאוד) של גוגל וסמכות
במהלך השנים, גוגל התקדמה יותר לכיוון חיפוש סמנטי:
- 2011 – גוגל מכריזה על "מנוע חיפוש מובנה" למבנה המידע באינטרנט.
- 2012 – גוגל משיקה גרף ידע להבנה טובה יותר של מידע על ישויות בעולם האמיתי.
- 2013 – אלגוריתם Hummingbird מדרג אתרים על סמך קישורים נכנסים ומילות מפתח. גוגל יכולה כעת לדרג תוכן על סמך הרלוונטיות לשאילתה.
- 2018 – עדכון Medic של גוגל פירושותוכן EDGE צריך להראות מומחיות, סמכות ואמינות (E-A-T) כדי לדרג.
- 2019 – BERT מושק. זהו מודל להבנה טובה יותר של יחסים בין מילים, מושגים וישויות בשפה האנושית.
אתה לא באמת יכול לדבר על סמכות נושאית מבלי להזכיר E-A-T בשלב מסוים.
E-A-T (מומחיות, סמכות ואמינות)
ניתן לראות את הדגש של גוגל על "מומחיות" ו"אתרים בעלי מוניטין".הנחיות לדרוג איכות:
לדפים ואתרים באיכות הגבוהה ביותר יש רמה גבוהה מאוד של מומחיות והם סמכותיים ואמינים מאוד.
זה מצביע על כך שבניית מוניטין לאתר שלך כ"מומחה לנושא" עשויה לתרום להיבט "הסמכות" ב-E-A-T.
בעוד E-A-T אינו ישיר כגורם דירוג, הרעיון עוזר ליידע את אלגוריתמי הדירוג. אז כשגוגל רואה את האתר שלך כמשאב מומחה בנושא, סביר יותר שידרג את התוכן שלך גבוה יותר.
כיצד למדוד סמכות נושאית
חוסר הבהירות סביב כל המושג של סמכות נושאית תורם לכך שאין דרך מוחלטת למדוד אותה.
בטח, יותר דירוגים ויותר תנועה עשויים להיות סימן טוב. אבל הם גם עשויים להיות תוצאה של בניית קישורים או פעילויות SEO אחרות.
למרבה המזל, יש אנשים חכמים כמו קווין אינדיג, שהגה דרך לחישוב גס של סמכות נושאית
הנה איך לחשב את ה-האתרים עם הסמכות נושאית ב3 פעולות (-:
- קח מונח ראשי כמו "מסחר אלקטרוני" והזן אותו בסייר מילות מפתח
- עבור אל Metching Terms דווח וסנן עבור נפח מינימלי של 10
- ייצא את כל מילות המפתח והעלה אותן מחדש לסייר מילות המפתח
- לך לשיתוף תנועה לפי דומיינים
- שיתוף תנועה = שיתוף נושא המכונה "סמכות נושאית"
כיצד לבנות סמכות נושאית בארבעה שלבים
אז איך בונים סמכות נושאית לאתר שלך?
ראשית, אתה צריך לכסות את כל המובן מאליו יסודות SEO. בהנחה שסיפקת את היסודות, בניית מחקר אקטואלי היא די פשוטה.
במילים פשוטות מאוד, אתה צריך:
- 1 לבצע מחקר מילות מפתח כדי למצוא את כל נקודות התוכן בתוך הנושא.
- 2. ארגן את הנתונים האלה לאשכולות נושאים.
- 3. הפק תוכן העונה על כוונת החיפוש של אותן מילות מפתח בנושא.
- 4. בנה קישורים פנימיים וחיצוניים רלוונטיים לתוכן שלך.
כמובן תמיד יש סיכון להפוך לסמכות בנושא ״בזבוז הזמן על ידי התעסקות בדברים שאף אחד לא באמת יודע מלבד גוגל…״
בואו נמשיך ונלמד כיצד לבנות סמכות נושאית כלשהי.
1. ערכו מחקר מילות מפתח מבוסס-נושא
לא צריך להתפלא שנקודת המוצא לבניית סמכות נושאית היא מחקר מילות מפתח.
זיהוי שאילתות שמשתמשים מחפשים ונושאי עניין הוא ההתחלה של רוב פרויקטי SEO, ובניית סמכות נושאית אינה שונה.
כדי להיחשב כ"סמכות נושאית" על ידי גוגל, אתה צריך למצוא ולכתוב על כל נקודות התוכן בתוך נושא.
הערת שוליים. המטרה העיקרית של גוגל היא לתת לאנשים את התשובות הרלוונטיות ביותר לשאילתות החיפוש שלהם במהירות האפשרית. המיקוד שלך צריך להיות זהה. במקום לחשוב על מאמר כמתמקד במילת מפתח אחת, חשבו עליהם במונחים של נושאים ותתי נושאים. תרצה לנסות לכסות את כל השאלה בנושא שלך שגוגל מצפה לראות.
בחירת מילת מפתח שורשית (root/seed) הוא הבסיס למחקר האקטואלי שלך.
זיהוי מונח זרע הרלוונטי לנושא שלך הוא המפתח להצלחה. הנה איך לגשת לבחירת מילת מפתח טובה לביצוע מחקר מילות מפתח אקטואלי:
נוֹשֵׂא | מילות מפתח טובות | מילות מפתח לא טובות |
תהליך קליית קפה | קליית קפהצליה של פולי קפה | קפהקְלִיָה |
לטפל בכלבים | טיפול בכלביםבריאות הכלב | בעלי חייםכלבים |
כל סוגי אופני הרים | אופני הריםרוכבי אופני הרים | אופנייםאופניים |
למה הם טובים/רעים? | ברור להתמקד בנושא | מעורפל/ספציפי מדי; פוטנציאל להרבה KWs לא רלוונטיים |
מתקשים לחשוב על מונחי זרע שימושיים?
נסה לבחור מילות מפתח ראשוניות שמייצגות ישות בגרף הידע של גוגל. ישויות בתחום קידום אתרים הם נושא מורכב והרבה מעבר להיקף המאמר הזה וליכולת שלי כרגע להתמודד איתו.
אז במטרה להאיץ את בחירת מילות המפתח של השורש, אשתמש בישויות ישירות מפיו של הסוס:
- עבור אל תמונות Google
- כנס לנושא הרחב שלי
- בדוק את מסנני התמונות (אלה הישויות שגוגל משייכת לנושא)
לאחר שבחרתם מילת מפתח ראשונית, הגיע הזמן להרחיב את הרשימה.
לדוגמה, נניח שאתה רוצה לבנות סמכות נושאית סביב הנושא "תוכנת ניהול פרויקטים".
תרצה ליצור תוכן סביב מילות מפתח כמו:
- "יתרונות תוכנת ניהול פרויקטים"
- "תוכנה לניהול פרויקטים לחברות הי טק"
- "הגדרות של תוכנה לניהול פרויקטים"
- "התוכנה הטובה ביותר לניהול פרויקטים"
- "תוכנה לניהול פרויקטים לפרילנסרים"
זרוק מונח שורש רחב פנימה בסייר מילות מפתח. הסקירה הכללית משמשת כנקודת התחלה טובה להבנת הנושא.
בהמשך לנושא "ניהול פרויקטים", הנה מה שאתה רוצה לשים לב אליו:
תוצאה בדירוג העליון
כפי שהשם מרמז, זהו הדף המדורג בראש מילת המפתח:
זוהי נקודת פתיחה מצוינת למחקר. במבט חטוף, אתה יכול לראות כמה מילות מפתח דף בודד זה מדורג:
בהתחשב בעובדה שזו התוצאה המדורגת בראש, מילות המפתח כאן הן בדרך כלל תת-נושאים מרכזיים שתרצה לכסות – או לפחות לספק אינדיקציה לגביהם.
רעיונות ושאלות למילות מפתח
עדיין בחלונית "סקירה כללית", אתה יכול לראות במהירות את השאלות המובילות שנשאלות סביב הנושא:
SERPs
אחד המקומות הטובים ביותר להשיג יותר נתוני SEO הוא על ה-SERPs, ומחקר מילות מפתח אקטואלי אינו שונה.
מה שאני אוהב לעשות כאן הוא להרחיב את הרשימה כדי להציג את 100 דפי הדירוג המובילים (לחץלהראות יותר) ולאחר מכן בחר אתרים בעלי DR נמוך המדורגים עבור מספר רב של מילות מפתח.
האתר הזה בלט לי בגלל שהוא DR 32 עם קצת יותר מ-200 מילות מפתח ודירוג בים של אתרי DR 70+.
זהו סימן טוב לכך שלאתר זה יש סמכות נושאית טובה עבורי למנף במחקר שלי.
שיתוף תנועה לפי דומיינים
שווה גם לקפוץ לתוך שיתוף תנועה לפי דומיינים . דוח זה מציג את הדומיינים שמקבלים את מירב התנועה האורגנית בהתבסס על קלט מילת המפתח שלך:
זה שימושי כדי לראות מי הם המתחרים העיקריים שלך, שבהם תוכל להשתמש כמקורות למילות מפתח נוספות. בחר דומיינים ושחרר אותם לתוך כלי ה-Content Gap כדי לחשוף מילות מפתח נוספות.
כך ניתן לחשוף מונחים נוספים מדומיינים מתחרים:
- הפעל את סייר האתר
- עבור אל כלי ה-Content Gap
- בחר דומיינים מתאימים מתוךשיתוף תנועה לפי דומיינים
- החל כמה מסננים (אם תרצה)
- ההעדפה שלי: סינון לפי מילת מפתח – בדוגמה זו, "ניהול פרויקטים" – וכמה ציוני נפח מינימלי וציוני KD
כעת, לאחר שיש לך רשימה של מילות מפתח לנושאים (שמחפשים), הגיע הזמן להבין את נתוני מילות המפתח.
2. צור אשכולות נושאים
אשכולות נושאים הם דפים מקושרים על אותו נושא. המטרה שלהם היא לקבץ תוכן רלוונטי כך שיהיה קל יותר למצוא אותו הן על ידי המשתמשים והן על ידי גוגל.
חמוש במחקר מילות המפתח שלך, תרצה לארגן את רשימת המונחים שלך לאשכולות על סמך כוונת החיפוש תוך התחשבות בפוטנציאל התנועה.
לנושאים שלך צריך להיות פוטנציאל תעבורה טוב ובדרך כלל יש להם כוונה אינפורמטיבית, כמו זו:
בחר נושא לאשכול שלך שרלוונטי לאתר ולמיקוד ויש לו מספיק עומק שיהיו לך נושאי משנה לחקור.
כעת, תרצה לבחור את פורמט התוכן המתאים ביותר ליצור עבור האשכול:
- מדריכים– פורמט תוכן ירוק עד המכסה במלואו נושא ספציפי.
- מה זה X – הגדרה של צלילה עמוקה או תשובה לשאלה.
- איך לעשות X– מדריך שלב אחר שלב המפרט כיצד לבצע משימה ספציפית.
דפים אלה צריכים להיות בנויים היטב עם מספיק תוכן כדי להיות שימושיים כמאמרים עצמאיים, אך גם לקשר למאמרים מעמיקים יותר בתוך הנושא.
ברגע שעמודת הנושא תופסת, נרצה להיות "נישתי יותר".
רק מבט מהיר בדוגמה של "איך עושים קידום אתרים", נוכל לראות עוד נושאי משנה פוטנציאליים למיקוד:
דפים אלו צריכים להיות מקיפים למדי ולקשר לדפי נושאים אחרים ולתוכן אשכול.
קישור בין הדפים שלך חיוני לסמכות נושאית. פעולה זו עוזרת לבנות מערכת יחסים סמנטית בין כתובות האתרים הללו, ואומרת ל-Google שדפים אלו קשורים באופן מקומי.
3. כתוב תוכן סמכותי
עכשיו הגיע הזמן לקחת את מחקר מילות המפתח ואת אשכולות הנושאים שלך ליצור תוכן כלשהו.
הדרך לבסס סמכות נושאית שרוב האנשים מכירים היא באמצעות יצירת תוכן מעמיק.
התחל עם חלקי התוכן העיקריים שלך. באופן כללי, תרצה שיהיה לך עמוד לכל סוג של מוצר או שירות שאתה מספק או התחום העיקרי של הנושא שאתה רוצה שיראו בו סמכות.
נושאי מיקוד אלו צריכים להיות רחבים מספיק כדי שיהיו להם קטגוריות משנה למיקוד, אך גם ספציפיים מספיק כדי שמחפש שנוחת בדף שלך ימצא אותם רלוונטיים.
לדוגמא מדריך למתחילים לקידום אתרים עושה עבודה טובה בתור סקירה כללית של הנושא, ולאחר מכן מפנה משתמשים לחלקים ספציפיים יותר של הנושא (בפרקים העצמאיים):
לאחר מכן, תצטרך לכתוב תוכן תומך.
במקום לכתוב על נושא באופן כללי, היו יותר ספציפיים. דפים תומכים צריכים להתאים לכוונת המשתמש והם המקום שבו אתה יכול להשיג יותר עומק תוכן.
בדרך כלל תגלה שהדפים האלה הם אלה שאליהם תמקד מילות מפתח עם זנב ארוך.
עבור כל פיסת תוכן שאתה יוצר כדי לעזור לבנות את הסמכות האקטואלית שלך, תרצה:
- כתוב תוכן איכותי שמתאים לנושא שלך ולמה שהקהל שלך באמת רוצה לקרוא.
- זכור E-A-T.
- כסה כמה שיותר נושאים ותתי נושאים.
- התאם את כוונת החיפוש (למשל, כתוב מדריך איך לעשות את מילות המפתח [כיצד X], רשימה של יתרונות עבור [היתרונות של X] וכו').
- קישור פנימי לנושאים רלוונטיים שונים.
- עדכן כל הזמן את התוכן שלך ככל שהוא מזדקן.
4. בנה קישורים רלוונטיים
אפילו התוכן הטוב ביותרלִפְעָמִים צריך קישורים כדי לדרג טוב יותר.
כשזה מגיע לבניית קישורים עבור סמכות נושאית, עליך לוודא שהאתרים המקשרים אליך רלוונטיים.
אם אתה מנהל בלוג על קפה, קבלת קישור מאתר קפה גדול אחר בנישה שלך יהיה מושלם. בעוד שקבלת קישור מבלוג פיננסים תהיה פחות רלוונטית, ולכן תהיה בעלת משקל נמוך יותר. רלוונטיות היא המפתח.
להלן כמה טקטיקות אקטואליות של קישורים נכנסים:
- בלוג אורח – צור תוכן שימושי עבור אתרי אינטרנט הקשורים נקודתית.
- טכניקת גורדי שחקים – צור את המשאב הרצוי בנושא.
- פיתיון אגו – ציינו שחקני מפתח בנישה שלכם והגיעו אליהם.
- HARO – קבל "ציטוטים של מומחים" עבור המאמר שלך.
כמובן, זה לא רק קישורים באתרים חיצוניים שאתה צריך לבנות אלא גם יש חשיבות לקישורים פנימיים . למעשה, אלה הם חיוניים לבניית סמכות נושאית.
גוגל משתמשת בקישורים פנימיים כדי לעזור לגלות תוכן חדש (מָקוֹר):
חלק מהדפים ידועים מכיוון שגוגל כבר סרק אותם בעבר. דפים אחרים מתגלים כאשר גוגל עוקבת אחר קישור מדף ידוע לעמוד חדש.
יש להתייחס לכל עמוד כמרכז לנושא.השתמש בקישור פנימי כדי לחבר אותו לכל פיסת תוכן רלונטי.
לדוגמה, אם תשתמש שוב בדוגמה של "אופני הרים", כל הדפים שלך על צמיגים, קסדות, כלים וכו' צריכים לקשר חזרה לדף העמודים שלך על אביזרי אופני הרים.
אם עדיין יש לך שאלות לגבי בניית סמכות נושאית? הקטע האחרון חשוב.
שאלות נפוצות בנושא סמכות נושאית
להלן תשובות למספר שאלות נפוצות שייתכן שיש לך לגבי סמכות נושאית:
מהי רלוונטיות אקטואלית?
רלוונטיות אקטואלית היא הרלוונטיות שיש לתוכן באתר ביחס לנושא מסוים. מנועי חיפוש משתמשים בו כדי לקבוע עד כמה דף רלוונטי לשאילתת החיפוש של המשתמש בהתבסס על גורמים כמו תוכן, קישורים נכנסים ומילות מפתח.
מהו SEO סמנטי?
קידום אתרים סמנטי הוא תהליך של בניית יותר משמעות ועומק אקטואלי עם תוכן. זה משמש את מנועי החיפוש כדי להחזיר את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר. חיפוש סמנטי מתמקד במשמעות מאחורי שאילתות חיפוש במקום בהתאמה מסורתית של מילות מפתח.
מהי סמכות אתרים?
סמכות אתר היא מדד שנוצר על ידי ספקי כלי קידום אתרים כדי למדוד את החוזק של פרופיל קישורים נכנסים של אתר בהשוואה לאתרים אחרים באינדקס שלהם.
האם יש מקרים של סמכות נושאית מגובי נתונים?
אני שמח ששאלת.
סמכות נושאית היא נושא עצום. יש הרבה עבודה שעשו שם אנשים חכמים ממני בתחום הזה. להלן כמה מקרי מקרה שכדאי לבדוק:
- סמכות וסיקור אקטואלי (תיאור מקרה מלא)
- חשיבות הסמכות האקטואלית: מקרה מבחן SEO סמנטי (תיאור מקרה מרוכז)
- הגדלת תנועת האתרים החודשית ב-3012%
מחשבות אחרונות
למרות שזה יכול להיות כלי רב עוצמה לדירוג בגוגל, סמכות נושאית אינה תיקון קסם לכל צרכי ה-SEO שלך.
זה דורש הרבה עבודה ויכול לקחת קצת זמן כדי להתחיל, אבל זה שווה להמשיך אם אתה רוצה לדרג עבור כל מילות המפתח בנישה שלך.
רק זכור זאת ואי אפשר לטעות:
כתוב על כל מה שהקהל שלך רוצה לדעת – אפילו טוב יותר אם מילות המפתח מתאימות למוצר/שירות שלך.
יש לך שאלה על סמכות נושאית? שלח לי שאלה