גוגל בנתה כלי פשוט וקל להפעלה שמדבר היטב עם המנוע חיפוש ומקל על עסקים קטנים שצריכים לקדם את עצמם בפשטות במנוע החיפוש הזה. בעצם הכלי הפך להיות חיוני לעסקים קטנים שרוצים להתבלט. להגביר נראות גם מעבר לאיזור הגיאוגרפי המיידי בעיקר בתוך האיזור הגיאוגרפי שלהם התהליך פשוט וקורה תוך מס דקות ומחבר אתכם לגוגל מפות.
מחקרים של חברת הפרסום HubSpot גילו שאנשים שחיפשו עסקים מקומיים בתחום האזור שלהם כמו "תיקון שעון" ועלה להם Google My Bussiness של העסק הגיעו לעסק לפחות לביקור או הרימו טלפון לבירור ביחס המרה של 50% שזה יחס מדהים. ורובם עשו זאת באותו היום בטווח מידי.
גוגל מיי ביזנס או GMB או גוגל העסק שלי (בעיברית אנשים משתמשים בכל התיאורים האלה כדי לתאר את הכלי) מאפשר גם להרים מיני סייט בלוג פוסטים ותמונות כדי לתקשר עם הלקוחות ולהביא לידיעתם את העידכונים האחרונים כולל שמירת פרטים של מתענינים רלונטיםץ ללא ספק זהו אחד הכלים שמספקים הכי הרבה ערך לזמן והוצאה של עסקים קטנים בדיגיטל. ויש לו גם אפליקצית ניהול פשוטה וקלה שעובדת גם באנדרואיד וגם ב אפל.
אחד הכלים והיתרונות של הכלי הוא היכולת להשאיר ביקורות ולענות עליהם ישירות, מצד אחד זה נכס מצד שני זה יכול גם להיות פתח לתגובות לא נעימות שצריךך לדעת להתיחס אליהם בצורה עינינית ומנומסת כך שלא יגרמו לנזק גדול יותר.
ניתן כאמור גם להבהיר ולהסביר את שעות הפעילות ולהתאים אותם לפי הצורך בטוח מידי כך שאם יש אירועים כמו הקורונה או מלחמה אפשר לתת עדכון בזמן אמת מה מצב העסק האם הוא פתוח סגור ואיזה אלטרנטיבות הוא מציע. מסעדות רבות הצליחו לשמר כך לקוחות בזמן הקורונה, פשוט על ידי שקיפות והסברים של חלופות כמו מישלוחים או זמני עבודה רלונטים.
כיצד לבצע אופטימיזציה של Google לעסק שלי
אופטימיזציה ב google my bussiness היא מילה נרדפת לשמירה על עדכניות ורלונטיות של העסק, אם ניקח לדוגמא עסק כמו חנות לתיקון טלפונים עדכון הסטטוס שלו בזמן הקורונה או החופשות או עונות השנה השונות יגרום לשקיפות ובהירות רבה יותר מול הלקוחות, העלאת תמונות של מוצרים חדשים שרלונטים לתקופה, ובחנות עדיין נמכרים או מתקנים, שמירה על ההגבלות של זמן הקורונה והתנאים שצריך כדי להכנס לחנות עוזר לעסק כזה לשרוד את המשבר יותר טוב. גם בית קפה שלכאורה סבל יותר מהמשבר וביציאה מהמשבר וסבל מהמלחמה יכול להשתמש בפלטפורמה כדי לענות יותר טוב לצורך של הלקוחות לדעת אם הוא פתוח סגור איזה אלטרנטיבות הוא מציע כמו רק קניה בדלפק או משלוח לאיזור מסוים ועוד.
בית קפה שיכול להתחיל לקוחות יכול לעדכן על סידוריי השירות על החידושים שהנהיג להעלות תמונות עם לקוחות לבקש מהם לאשר שהם נהנו גוגל הוא כמו תינוק הוא אוהב שמתיחסים אליו ואז הוא מחזיר ונותן לך עדיפות. תעדכנו את המידע תעלו פוסטים הוא יתן לכם קדימות.
אם לא עדכנתי את המידע אבל העליתי פוסטים מה קורה
שינית שעות פתיחה עברת לכתובת חדשה פתחת אתר ולר עדכנת את המערכת, ורק העלית פוסטים. גוגל יקלוט שהלקוח שלך התאכזב, שלא הגיע אליך כשהיית פתוח, למרות שחיפש אותך או כשעברת כתובת, ולכן לא יתן לך חשיפה מספקת בהמשך, למרות שבתכלס אתה מעלה תמונות וסיפורים בפוסטים, כדאי לוודא שהכל מטוייב אפילו שיצאת לחופשה וסגרת את העסק תעדכן 2 דקות של עבודה ושמירה על יחסים בריאים עם גוגל שווה זהב.
מה כדאי שיהיה בגוגל ביזנס איזה מידע לחשוף
כלול מידע בסיסי על העסק שלך
הדבר הראשון שכדאי באמת ואני ממליץ לך לעשות הוא, ליצור רישום. פתח את google.com/business ופעל לפי ההנחיות. לפי אשף ההפעלה של גוגל, אני מקווה שכבר יש לך רישום של GMB, אבל אם אין לך, אתה מפסיד הזדמנות ומשאב נהדר. הזדמנויות שהוחמצו פירושן הפסד אצל לקוחות פוטנציאליים. בכלכלה המשתנה והלא יציבה יחסית של ימינו המשתמשים מחפשים בגוגל מידע!!! הם רוצים לדעת עליך יותר. כמו אם העסק פתוח, מספר טלפון, שעות פעילות, ביקורות, תמונות שמציגות את העסק שלך באור חיובי, ואתר. אם אתה לא שם אתה לא קיים.
ללא קשר לסוג העסק שבבעלותך, תרצה לכלול את הדברים הבאים ברישום ה-גוגל לעסקים שלך.
- מקום
- איך ליצור קשר עם העסק שלך
- שעות פעילות
אבל אם זה כל המידע שאתה מפרסם; אתה יכול גם לשכוח למשוך מישהו שיגיע למקום שלך . אם אתה לא מייצר רישום נקי נוצץ שמעסיק אנשים במבט ראשון, הסיכויים שמישהו ייכנס ויזמין מצטמצמים משמעותית.
כלים מעוררי ערך של התקשרות
ביקורות, בונה אתרים ותובנות, הם שלושה כלים נוספים שנועדו בעיקר עבור הלקוח אך מסייעים לבעל העסק לעקוב אחר אופן ההתקשרות של הלקוחות עם העסק שלו.
ביקורות
להלן רק כמה דברים שכדאי לזכור בעת התייחסות לביקורות.
כשאתה מגיב לביקורות חיוביות, תודה פשוטה, אנו מעריכים את הביקורת הכנה שלך, יכול להיות כל מה שאתה צריך לומר. ואם אתה רוצה לומר יותר, מאשר לומר תודה פשוטה וכמה את שמחה שהלקוח/ לקוחה מרוצה, שמרי על הערותיך פשוטות וענייניות.
כשאת מגיבה לביקורת שלילית, זה בסדר להתנצל ולהגיד שאת מודה שהאיר לך את הבעיה . נסי להציע פתרון לתלונה. להיות אחראי משמעותו לקחת אחריות ולנסות לתקן. זה לא שהלקוח תמיד צודק, אבל כאשר לקוח לוקח את הזמן לכתוב ביקורת שלילית, יש הרבה רגש שמעורב וכדאי לנסות לזכור זאת. כדאי להתרחק מלתרץ ולהאשים אחרים. במקום לתרץ, מצאי דרך לעשות את זה נכון, אפשר להפוך את הקערה על פניה.
לכל הפחות, יש לבדוק ביקורות מדי שבוע.
בונה אתרי אינטרנט
פלטפורמת Google לעסק שלי מגיעה אפילו עם בונה אתרים בחינם. שקול מה נדרש כדי ליצור אתר ב- GMB ומה האתר יכול לעשות כדי להגביר את המעורבות.
לאתר לוקח פחות מ -30 דקות להשלמת ההגדרה.
האתר מותאם לכל המכשירים, בין אם שולחן עבודה, מחשב נייד, אייפד או טלפון חכם.
פתח את פלטפורמת GMB ובחר אתר מתפריט הבית.
בחר תבנית.
ודא את הדיוק של רישום ה- GMB שלך, במיוחד הכתובת, מספר הטלפון ושעות הפעילות. בכל פעם שנתונים אלה מתעדכנים, הם מתעדכנים בכל רישומי העסקים של Google עבור העסק שלך.
כלול תמונות של העסק שלך. היה יצירתי ופרסם תמונות של 360 מעלות המספקות חוויה אינטראקטיבית למבקרים.
שקול ליצור סיור וירטואלי בעסק שלך.
פרסם פוסטים אינפורמטיביים ומהנים בבלוג.
תובנות
תובנות הוא כלי הניתוח של GMB. הנקודות הבאות מסבירות מה התובנות עושות עבורך.
מספר כיצד מישהו חיפש ומצא את האתר שלך.
מספר כמה שיחות קיבלת.
מספר כמה בקשות הוגשו לקבלת הוראות.
מספר לך כמה לקוחות פוטנציאליים או לקוחות צפו באתר שלך. השתמש ב- Google Analytics אם אתה רוצה לדעת מה מישהו עשה בזמן שעיין באתר שלך.
אומר לך כמה קליקים נעשו באמצעות הצגת תמונות.
אומר לך באיזה יום ובאיזו שעה ביום נפתחו תמונות או קטעי וידאו לרוב. בתורו, זה עוזר לך לקבוע את הזמן הטוב ביותר לפרסום תמונות או תוכן רלוונטי אחר.
לסיכום למה כדאי לי גוגל לעסק שלי
או למה אני חייבת גוגל לעסקים
- הוא חינמי (לפחות כרגע)
- הוא פשוט לטיפול
- הוא עוזר בקידום האורגני של העסק
- בעולם התחרותי של היום כל יתרון שאת ואו אתה משיגים מאפשר לך להגדיל הכנסה
לחיי ההצלחה שלך