קידום בגוגל ממומן- ppc
קידום ממומן בגוגל או גוגל אדס היא שיטת פרסום שמתבססת על העיקרון בו גוגל מעוניינת להעניק ללקוח ( מי שמחפש מידע) את התוצאה הטובה והמדויקת למילת החיפוש. ושהעסק יקבל את הלקוח המדויק עבור המוצר/שירות שהוא מעוניין למכור, וכמובן שכל הטוב הזה הוא עבור תשלום לגוגל שמגלם ביחד את הצורך של השלושה (לקוח-עסק-גוגל) להרויח.
לקוח- ככל שהלקוח מקבל תוצאה יותר מדויקת ונכונה למה שחיפש כך הוא יהיה יותר שבע רצון
עסק- ככל שיותר לקוחות ימירו ויקנו או ייצרו לידים באמצעות המודעות הממומנות, כך העסק יהיה יותר שבע רצון וימשיך פרסם
גוגל- ככל שהלקוח ובעל העסק יהיו יותר שבעי רצון משירותיי החיפוש כך המיתוג של גוגל יהיה יותר גבוהה אנשים יחפשו יותר בגוגל עסקים יהיו מוכנים לשלם יותר לגוגל, וגוגל תגבה יותר כסף עבור שירותיה.
מה זה בדיוק ppc ו קידום ממומן בגוגל ?
ppc- זה ראשי תיבות של pay per click, כלומר, תשלום עבור ״הקלקה״ בדף החיפוש.
גוגל (וחברות אחרות) מאפשרות לבעלי עסקים לפרסם ולהופיע במקומות גבוהים עבור תשלום. מודעות ממומנות יהיו מודגשות בסימן שיהיה לצידן ״ad״ או בעברית ״מודעה/ממומן״.
ככל שהמיקום בדף החיפוש של גוגל יהיה גבוה יותר ( קרוב לתוצאה הראשונה בדף החיפוש הראשון) מספר החשיפות והפניות לבעל העסק יהיה גדול יותר.
חיפוש מילות חיפוש ב Semrush
קידום בגוגל ממומן PPC מתבצע בשיטת המכרז התוצאה השניה
שיטת המכרז תוצאה שנייה, עובדת על מסגרת מכרז מקצועי ומאובטח עבור המכירות הדיגיטליות. היא נמצאת בגוגל, בפייסבוק, באמזון, ובכל פלטפורמת קידום ממומן הקימות. הפלטפורמות משתמשת במכרז הזה כדי למצע את מחיר הזוכה ולהשאיר את המחירים כדאיים לכל נפש. המטרה היא שיותר אנשים ישתמשו מאשר דומיננטיות של העשיר ביותר. האלגוריתם של גוגל התאים אותה לטובת מנועי חיפוש והיא מאפשרת לעסקים להציע מחיר על המודעות שלהם כשהבסיס הוא תחרות עם עסקים אחרים עבור מיקום המודעה הנבחרת על דף החיפוש של גוגל.
בכל פעם שמישהו מחפש משהו בגוגל, המערכת מבצעת מכרז עבור המקום הראשון בדף החיפוש ומעדיפה את המודעה המתאימה ביותר עבור המחפש באמצעות הנתונים שסופקו ע"י העסק המקדם בעת הגדרת המכירה. המחיר שהעסק מציע עבור המכירה ישפיע על הזכאות של המודעה להופיע במקום הנבחר על הדף החיפוש. ככל שהמחיר המצוין גבוה יותר, הזכאות היא גבוהה יותר, אך אין זה אומר שהוא יזכה. יש עןד מס פרמטרים.
מאחר ושיטת המכרז תוצאה שנייה מבוצעת על בסיס זה שהזוכה משלם את המחיר הגבוהה ביותר לפני ההצעה שהוא הציע, כלומר אורי הציע 4 שקל ודני 2 שקל על המודעה אורי ישלם 2.1 שקל אם יזכה.
למה אם יזכה? כי ישנם עוד פרמטרים לזכיה וגוגל אף נותנת פרס לאלה שעומדים בפרמטרים הללו ומאפשרת להם לזכות במודעה במחיר יותר נמוך מהסטנדרט הממוצע. כל זאת כדי לעודד שימוש בפלטפורמה ולעודד מצוינות של המודעות והאתרים שאליהם היא מובילה
ישנם 5 פרמטרים
- מחיר
- איכות המודעה
- ההשפעה של תוספיי המודעה
- ההקשר של המודעה ביחס לתוצאה
- סטנדרט מינימלי (איכות הדף איכות המחיר וכו)
המטרה היא בסוף לנהל תחרות שתאפשר לרבים להשתתף בה, אבל גם להשתפר ולנצח בזכות איכות ולא רק בגלל עודף כסף. כך שהפלטפורמה תמיד תהיה טובה למי שעובד בה נכון
למי זה מתאים?
באופן כללי הקידום הממומן עשוי להתאים לרוב בעלי העסקים. היתרון הגדול בקידום ממומן הוא שניתן לראות את יעילותו תוך זמן קצר. נניח ולקוח מקבל 50 שיחות לבית העסק שלו ולאחר שהחל בקמפיין ממומן בגוגל הוא עלה ל-200 שיחות בחודש ניתן לדעת בודאות אם זה בעקבות הקמפיין. כמו כן המפרסם יכול לראות כמה לקוחות נחשפו למודעה, כמה לקוחות הקליקו על המודעה וכמה מתוכם רכשו את המוצר או השירות. כל הנתונים הללו מייצרים ממשק שניתן לדעת את יעילות בקלות.
אפשר גם להבין איזה מילת חיפוש מושכת תנועה והמרות טובות ואיזה מייצרת רעש רקע לא טוב. ואז לדעת איפה להקטין תקציב או להגדיל אותו כדי למטב את ההוצאות לקידום.
עד כמה מודעה ממומנת בגוגל יעילה לקידום העסק?
מידת היעילות של מודעות ממומנות בגוגל הינה גבוהה מאוד. היעילות הרבה נובעת בשל העובדה שניתן למקד את הפרסום בצורה מאוד מדויקת, למשל, אם אנו עסק בתחום של שמלות מעוצבות ל לנשים בהריון והחנות יושבת בפתח תקווה, אנו נגדיר קמפיין ממוקד רק לנשים מעל גיל 22 ועד לגיל 45 בפתח תקווה ועד 30 קילומטר רדיוס מפתח תקווה, בדרך זו נוכל להגיע ללקוחה בה אנו חפצים באופן מדויק (ולא לבזבז כסף על לקוחות שאינם רלוונטיים למטרות העסק). אפשר גם להשיג את המידע הזה מהאנליטיק שלכם
האם ניתן לעשות קמפיין לשבוע?
כן, אך לא מומלץ משום שלוקח זמן לקמפיין להיות במצב האופטימלי שלו, משום הקמפיין הולך ומשתכלל עם הזמן, הן מבחינת סטטיסטיקה שמופקת ממנו והן מבחינת דיוק המודעות.
ככל שעובר זמן רב יותר ה-data שנצבר עשוי לסייע בשיפור המודעה והקטנת העלויות.
ניתן גם לעשות קמפיין ליום ואפילו למס שעות, אבל זה לרוב מאוד לא יעיל.
למרות כל זאת, ניתן לעשות קמפיין שירוץ חודש אחד שייתן אינדיקציות חשובות לעסקים.
האם יש זמן מינימום לקיום קמפיין?
לא, אין זמן מינימום. זה משתנה מתחום לתחום ומושפע מהתקציב של המפרסם. בתחום שאינו תחרותי באופן קיצוני אנו ממליצים על שלושה חודשים של הרצת הקמפיין, תוך התבוננות מעמיקה על הסטטיסטיקה שלו וברוב המקרים המפרסם מעוניין להמשיך את הפרסום לאור התוצאות.
אז מה עדיף ppc או seo?
התשובה תלויה באסטרטגית העסק, עדיף את שתי השיטות כדי למקסם תוצאות, תשובתנו לרוב לשאלה זו היא שעבור תועלת מיידית מומלץ ppc, ועבור תועלת לטווח ארוך seo. היתרון העיקרי בppc הוא שניתן לקבל פידבק מהיר מהלקוחות, לעומת זה קידום אורגני זה תהליך ארוך ובעל השפעה לטווח ארוך, אך התגמול שלו עשוי להיות מאוד משתלם. לרוב מומלץ לעשות חבילה שמשלבת את שני התחומים. פעמים רבות מדובר בלקוחות שונים
*כניסת לקוחות 3-15 אחוזים כ-60% משתנה מתחום לתחום
*בשורת ״כניסת לקוחות״ חשוב לציין שישנם תחומים שכניסת הלקוחות בתחום ממומן הוא גבוה יותר (למשל: שירותי חירום) ששם יחס ההמרה וכמות הכניסות לרוב גבוהה יותר מתחומים אחרים.
גוגל אדס Adswork
גוגל אדס (שנודעה בעבר כגוגל אדוורדס) היא פלטפורמת פרסום רבת עוצמה המאפשרת לעסקים בכל הגדלים להגיע לקהל גדול ולהוביל תנועה לאתר שלהם. ישנן סיבות רבות לכך שעסק עשוי לבחור בפרסום ב-Google Ads:
- מיקוד לקוח: Google Ads מאפשרת לך למקד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים, כגון גיל, מיקום ותחומי עניין, מה שמקל על פילוח והגעה לקהל שנכון לעסק שלך .
- חסכוני: Google Ads היא פלטפורמת פרסום בתשלום לקליק, כלומר אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך. זה הופך אותה לדרך יעילה יותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים בהשוואה לצורות פרסום מסורתיות.
- תוצאות מדידות: Google Ads מספקת שפע של נתונים וניתוחים המאפשרים לך לעקוב אחר ביצועי המודעות שלך ולבצע התאמות לפי הצורך.
- תקציב גמיש: אתה יכול להגדיר תקציב יומי ואף מגבלה חודשית או מגבלה כמותית וולהתאים אותו לפי הצורך, כדי לתת לך שליטה על הוצאות הפרסום שלך.
- מיתוג ונראות: הפעלת מסע פרסום ב-Google Ads יכולה לעזור לעסק שלך להיות גלוי יותר למותג ולנראות שלו כמו לוגו מוצרים וכו ותעלה את המודעות למותג שלך.
- יתרון תחרותי: Google Ads יכולה לעזור לך להשיג יתרון תחרותי על פני המתחרים שלך על ידי כך שהמודעות שלך יראו לקוחות פוטנציאליים שמחפשים מוצרים או שירותים שאתה מציע. ואם עושים זאת נכון ניתן לייצר יתרון תחרותי.
בסך הכל, Google Ads יכולה להיות כלי יעיל להעברת תנועה לאתר שלך, להגברת המודעות למותג, ובסופו של דבר להגביר את המכירות וההכנסות לעסק שלך.
יתרון מודעות של גוגל אדס
Google Google Ads מציעה מספר יתרונות על פני צורות פרסום אחרות, וזו הסיבה שהיא בחירה פופולרית עבור עסקים בכל הגדלים. כמה מהיתרונות העיקריים של Google Ads כוללים:
- טווח הגעה ממוקד: Google Ads מאפשרת לך למקד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים, כגון גיל, מיקום ותחומי עניין, מה שמקל על הגעה לקהל המתאים לעסק שלך.
- חסכוני: כפי שציינתי קודם, Google Ads היא פלטפורמת פרסום בתשלום לפי קליק, כלומר אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך. זה הופך אותה לדרך חסכונית להגיע ללקוחות פוטנציאליים בהשוואה לצורות פרסום מסורתיות.
- תוצאות מדידות: Google Ads מספקת שפע של נתונים וניתוחים המאפשרים לך לעקוב אחר ביצועי המודעות שלך ולבצע התאמות לפי הצורך.
- תקציב גמיש: אתה יכול להגדיר תקציב יומי ולהתאים אותו לפי הצורך, כדי לתת לך שליטה על הוצאות הפרסום שלך.
- תוצאות מיידיות: מודעות Google Ads יכולות להופיע תוך דקות ספורות, וניתן גם להשהות או לכבות אותן כשמתחשק, מה שנותן לך שליטה מלאה על ביצועי המודעות שלך.
- שיעור המרה גבוה: מסעות פרסום בגוגל מאפשרים לך להפנות אנשים לדפים ספציפיים באתר שלך, כמו דפי המוצרים או השירותים שלך, להגדיל את הסיכוי להמיר מבקר ללקוח.
- מדרגיות גבוהה: ככל שהעסק שלך גדל ומתרחב, אתה יכול להגדיל את מסעות הפרסום שלך ב-Google Ads כדי להגיע לקהל גדול עוד יותר, מה שייתן לך את היכולת להגיע ליותר לקוחות.
- אפשרויות שיווק מחדש: באמצעות Google Ads, אתה יכול למקד לאנשים שכבר קיימו אינטראקציה עם האתר שלך, למשל על ידי ביקור באתר שלך אך לא ביצעו המרה, תכונה זו שנקראת רימרקטינג מאפשרת לך להציג מודעות ספציפיות למבקרים אלו שוב ולהגדיל את הסיכויים של הֲמָרָה.
בסך הכל, Google Ads מציעה מגוון יתרונות לעסקים המעוניינים להגיע לקהל יעד ממוקד, לעקוב אחר תוצאות ולהניב המרות. זוהי פלטפורמת פרסום חזקה שיכולה לעזור לך להשיג את היעדים העסקיים שלך.
למה לא להשתמש בגוגל אדס
בעוד ש-Google Ads יכולה להיות כלי רב עוצמה להגברת תנועה ולהגדלת המכירות לעסקים, יש גם כמה חסרונות פוטנציאליים לשימוש בפלטפורמה. כמה סיבות שבגללן עסק עשוי לבחור לא להשתמש ב-Google Ads כוללות:
- עלות: בעוד ש-Google Ads יכולה להיות חסכונית עבור עסקים מסוימים, היא יכולה להיות יקרה גם עבור אחרים, במיוחד עבור עסקים בתעשיות תחרותיות מאוד. בנוסף, אם לעסק שלך אין אסטרטגיה מוצקה לניהול ואופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך, אתה עלול בסופו של דבר להוציא יותר כסף ממה שאתה מרגיש בנוח איתו. אם אין לך מחקר מילות מפתח יעיל כנראה שזה בשילוב של אסטרטגית שיווק לא קיימת או לא טובה ייצר הפסד כספי.
- גוזל זמן: הקמה וניהול של קמפיין מוצלח בגוגל אדס דורש הרבה זמן ומאמץ. אם אין לך את המשאבים להקדיש למסעות הפרסום שלך, או אם אין לך את הידע או הניסיון לנהל אותם ביעילות, ייתכן שלא תראה את התוצאות שאתה מחפש. תתיעץ איתי אני אשמח לעזור לך לנתח וליעל את הקידום.
- מורכבות: Google Ads יכולה להיות פלטפורמה מורכבת לניווט, במיוחד למי שחדש בתחום הפרסום. זה יכול לקחת קצת זמן ללמוד איך להשתמש בפלטפורמה בצורה יעילה ולקבל תחושה של מה עובד ומה לא.
- שליטה מוגבלת על מיקום המודעה: מיקום המודעה כפוף לזמינות של שטחי מודעות ברשת Google Ads ולרלוונטיות של המודעה שלך לשאילתות החיפוש. יש סיכוי שהמודעה שלך תמוקם באתר או בדפים לא רלוונטיים, מה שעלול להפחית את הביצועים שלה.
- בטיחות מותג: במקרים מסוימים, המודעה שלך עשויה להיות ממוקמת באתרים שאינם מתאימים לערכי המותג או לתדמיתו. זה יכול לפגוע במותג שלך ולהפחית את נאמנות הלקוחות. אפשר למנוע זאת אבל בשביך זה צריך לדעת לתפעל את הפלטםורמה לעומק.
- תלות בגוגל: כפי שהשם מרמז, Google Ads קשורה לגוגל ולמערכת האקולוגית שלה, לכן אם מסיבה כלשהי גוגל תחליט לשנות את המדיניות שלה, או במקרה של עדכון אלגוריתם פתאומי, ביצועי מסע הפרסום שלך עלולים להיפגע.
ראוי לציין שחסרונות אלו אינם ייחודיים ל-Google Ads, וכי כל צורת פרסום תדרוש שיקול זהיר של עלויות והקצאת משאבים. זה תמיד רעיון טוב לשקול את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמת פרסום לפני קבלת החלטה.
גוגל שופינג
גוגל שופינג היא תכונה בתוך Google Ads המאפשרת לעסקים ליצור גישה למוצרים שאתפ מוכרים ולהציג אותם למשתמשים שמחפשים מוצרים קשורים בגוגל. זה יכול להיות כלי חזק מאוד לקידום מכירות ונראות עבור עסקים שמוכרים מוצרים פיזיים. חלק מהיתרונות של השימוש בגוגל שופינג כוללים:
- חשיפה מוגברת: רישומי קניות בגוגל מופיעים בראש דף תוצאות החיפוש, מה שהופך אותם לגלויים יותר למשתמשים. זה יכול לעזור להגדיל את הסיכויים שלך לקבל קליקים ולהגדיל את המכירות.
- טווח הגעה ממוקד: Google שופינג מאפשר לך למקד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים, כגון גיל, מיקום ותחומי עניין, מה שמקל על הגעה לקהל הנכון עבור המוצרים שלך.
- חסכוני: גוגל שופינג פועל על פי מודל עלות לקליק, כלומר אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על הרישום שלך. זה יכול להפוך את זה לדרך חסכונית להגיע ללקוחות פוטנציאליים בהשוואה לצורות פרסום אחרות.
- השוואת מוצרים: שופינג בגוגל מאפשר ללקוחות להשוות את המוצרים שלך עם פריטים דומים של סוחרים אחרים, מה שיכול לעזור להגדיל את הסיכויים שלך לבצע מכירה.
- שפר את קידום האתרים: הוספת המוצרים שלך לאינדקס בגוגל שופינג יכולה לשפר את ה-SEO שלך, הוספת המוצרים שלך לאינדקס בתוצאות החיפוש של Google יכולה לעזור לדירוג האורגני שלך, ולהיפך.
- שיעור המרה גבוה: גוגל שופינג מאפשר לך להפנות אנשים לדפים ספציפיים באתר שלך, כגון דפי מוצר, להגדיל את הסיכוי להמיר מבקר ללקוח.
- מדרגיות גבוהה: ככל שהעסק שלך גדל ומתרחב, אתה יכול להגדיל את מסעות הפרסום שלך ב-Google שופינג כדי להגיע לקהל גדול עוד יותר, מה שייתן לך את היכולת להגיע ליותר לקוחות.
- אופטימיזציה לנייד: קמפיינים של שופינג בגוגל מותאמים למובייל וזה חיוני היום מכיוון שרוב הקניות המקוונות מתבצעות באמצעות מכשירים ניידים.
בסך הכל, גוגל שופינג יכול להיות כלי רב עוצמה לעסקים שמוכרים מוצרים פיזיים, מכיוון שהוא מאפשר להגיע לקהל יעד ממוקד, להגביר מכירות ולהגדיל את הנראות בגוגל. זוהי תכונה בתוך Google Ads, כך שאם כבר יש לך חשבון Ads, תוכל להגדיר קמפיין שופינג בגוגל במינימום מאמץ.
מה זה google shopping
Google שופינג היא חלק בתוך Google Ads המאפשרת לעסקים ליצור רשימות של המוצרים מהאתר ולהציג אותם למשתמשים שמחפשים מוצרים קשורים בגוגל(בשביל זה צריך אתר). כאשר משתמשים מחפשים מוצר בגוגל, הם יראו שילוב של תוצאות בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP), כולל מודעות טקסט, תוצאות אורגניות ותוצאות של קניות בגוגל. תוצאות Google שופינג כוללות תמונות מוצרים, מחירים ושמות סוחרים, מה שמאפשר למשתמשים להשוות במהירות בין מוצרים ומחירים.
כדי להגדיר מסע פרסום בגוגל שופינג, עסקים יוצרים תחילה חשבון Merchant Center, שבו הם יכולים להעלות את פרטי המוצר שלהם, כולל כותרות, תיאורים, תמונות ומחירים. הם יכולים גם להגדיר פיד שמעדכן אוטומטית את פרטי המוצר שלהם במרכז הסוחרים. לאחר העלאת המוצרים, עסקים יכולים ליצור מסע פרסום בגוגל שופינג בחשבון Google Ads שלהם, ולהגדיר תקציב, קהל יעד והגדרות אחרות של מסע הפרסום.
מסעות פרסום בגוגל שופינג הם מודל של עלות לקליק (CPC), כלומר תשלמו רק כאשר מישהו ילחץ על המודעה שלך. בנוסף, ניתן לבצע אופטימיזציה של קמפיין שופינג בגוגל כדי להגדיל את הסבירות להמרות על ידי מיקוד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים, כגון מיקום, תחומי עניין וגורמים אחרים.
גוגל שופינג מציעה מספר יתרונות לעסקים, כולל נראות מוגברת, היכולת להגיע לקהל יעד ממוקד ויכולת להניע מכירות באמצעות השוואת מוצרים. זוהי אפשרות טובה במיוחד עבור עסקי מסחר אלקטרוני, קמעונאות וחנויות מקוונות שמוכרים מוצרים פיזיים ורוצים להגדיל את הנראות והמכירות שלהם.
למה כדאי לי להשתמש בגוגל שופינג
גוגל שופינג הוא כלי רב עוצמה לעסקים שמוכרים מוצרים פיזיים ורוצים להגדיל את הנראות והמכירות שלהם. כמה מהסיבות העיקריות להשתמש בגוגל שופינג כוללות:
- חשיפה מוגברת: רישומי קניות בגוגל מופיעים בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש, מה שהופך אותם לגלויים יותר למשתמשים. זה יכול לעזור להגדיל את הסיכויים שלך לקבל קליקים ולהגדיל את המכירות.
- טווח הגעה ממוקד: Google שופינג מאפשר לך למקד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים, כגון גיל, מיקום ותחומי עניין, מה שמקל על הגעה לקהל הנכון עבור המוצרים שלך.
- חסכוני: גוגל שופינג פועל על פי מודל עלות לקליק, כלומר אתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על הרישום שלך. זה יכול להפוך את זה לדרך חסכונית להגיע ללקוחות פוטנציאליים בהשוואה לצורות פרסום אחרות.
- השוואת מוצרים: שופינג בגוגל מאפשר ללקוחות להשוות את המוצרים שלך עם פריטים דומים של סוחרים אחרים, מה שיכול לעזור להגדיל את הסיכויים שלך לבצע מכירה.
- שפר את קידום האתרים: הוספת המוצרים שלך לאינדקס בגוגל שופינג יכולה לשפר את ה-SEO שלך, הוספת המוצרים שלך לאינדקס בתוצאות החיפוש של Google יכולה לעזור לדירוג האורגני שלך, ולהיפך.
- שיעור המרה גבוה: גוגל שופינג מאפשר לך להפנות אנשים לדפים ספציפיים באתר שלך, כגון דפי מוצר, להגדיל את הסיכוי להמיר מבקר ללקוח.
- מדרגיות גבוהה: ככל שהעסק שלך גדל ומתרחב, אתה יכול להגדיל את מסעות הפרסום שלך ב-Google שופינג כדי להגיע לקהל גדול עוד יותר, מה שייתן לך את היכולת להגיע ליותר לקוחות.
- אופטימיזציה לנייד: קמפיינים של שופינג בגוגל מותאמים למובייל וזה חיוני היום מכיוון שרוב הקניות המקוונות מתבצעות באמצעות מכשירים ניידים.
בסך הכל, גוגל שופינג יכול להיות כלי רב עוצמה לעסקים שמוכרים מוצרים פיזיים ורוצים להגדיל את הנראות שלהם ולהגדיל את המכירות. אם אתה מחפש להגיע לקהל יעד ממוקד ולהניב המרות באמצעות השוואת מוצרים, Google שופינג יכולה להיות אפשרות טובה עבור העסק שלך.
מה זה google GDN
רשת המדיה של Google (GDN) היא אוסף של אתרים ואפליקציות שחברו יחד עם Google להצגת מודעות. היא מאפשרת לעסקים להציג מודעות לתצוגה (כלומר מודעות באנר, מודעות וידאו) במגוון אתרים ואפליקציות, ולא רק בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. ניתן לחלק את הרשת לשני סוגים:
- רשת החיפוש של גוגל, הכוללת את חיפוש גוגל, מפות גוגל ושותפי חיפוש נוספים. כאשר אתה מפעיל מסע פרסום לרשת החיפוש ב-Google Ads, יש לך אפשרות להציג את המודעות שלך גם ברשת החיפוש.
- רשת המדיה של Google, הכוללת מגוון רחב של אתרים ואפליקציות שחברו יחד עם Google להצגת מודעות. כאשר אתה יוצר מסע פרסום לתצוגה ב-Google Ads, המודעות שלך יוצגו ברשת המדיה.
רשת המדיה של גוגל מאפשרת לך למקד למגוון רחב של קהלים ודמוגרפיים, כגון מיקום, עניין ודמוגרפיה, מה שמאפשר להגיע לקהל יעד מאוד ממוקד. בנוסף, GDN מציע פורמטים שונים של מודעות כגון מודעות טקסט, תמונה, מדיה עשירה ווידאו שיכולים לעזור לך למשוך מגוון רחב יותר של קהל.
GDN גוגל דיספליי נטוורק
היא אחת מרשתות התצוגה הגדולות הזמינות, והיא מעניקה לעסקים את היכולת להציג את המודעות שלהם במגוון עצום של אתרים ואפליקציות, כולל אתרי חדשות פופולריים, בלוגים בסגנון חיים ופורומים נישה. זו יכולה להיות דרך רבת עוצמה להגיע לקהל גדול ומגוון, להגביר את המודעות למותג ולהוביל תנועה לאתר שלך.
אם אתה מעוניין להגביר את המודעות למותג או להביא תנועה לאתר שלך באמצעות פרסום לתצוגה, רשת המדיה של Google יכולה להיות אפשרות מצוינת. הוא מציע מגוון רחב של אפשרויות מיקוד ופורמטים של מודעות, שיכולים לעזור לך להגיע לקהל הנכון ולהשיג את היעדים העסקיים שלך.
Google Ads ו-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)
הן שתי צורות שונות של שיווק דיגיטלי, אך הן יכולות להשלים זו את זו בכמה דרכים:
- נראות מוגברת: באמצעות Google Ads, תוכל להגביר את הנראות של האתר והמותג שלך, מה שיכול להוביל יותר תנועה לאתר שלך ובסופו של דבר להוביל לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.
- מחקר מילות מפתח: Google Ads מאפשרת לך לבצע מחקר מילות מפתח ולמקד מילות מפתח ספציפיות הקשורות למוצרים או לשירותים שלך. מחקר זה יכול לספק תובנות חשובות לגבי מילות המפתח והביטויים שבהם קהל היעד שלך משתמש כדי למצוא את המוצרים שלך. ניתן להשתמש במידע זה כדי לבצע אופטימיזציה של תוכן האתר שלך עבור מילות מפתח אלו, מה שיכול לעזור לשפר את ה-SEO שלך.
- דפי נחיתה טובים יותר: בעת יצירת מסע פרסום של Google Ads, יהיה עליך ליצור דפי נחיתה ספציפיים עבור כל קבוצת מודעות. דפי נחיתה אלו צריכים להיות מותאמים להמרות ולהיות רלוונטיים למילות המפתח של קבוצת המודעות. על ידי אופטימיזציה של דפים אלו, תוכלו לשפר את חווית המשתמש ולהגדיל את הסיכויים להמרה. דפי הנחיתה שעברו אופטימיזציה יכולים גם לספק חווית משתמש טובה יותר למבקרים המגיעים דרך החיפוש האורגני, שהוא היבט חשוב של SEO
- מודעות מוגברת למותג: הפעלת קמפיינים של Google Ads עבור מונחי המותג שלך תעזור למותג שלך להיות גלוי יותר ב- אינטרנט, שיכול להגביר את המודעות למותג ובסופו של דבר להוביל לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.
- מילות מפתח עם זנב ארוך: לקמפיינים של קידום אתרים יכול לקחת זמן כדי להציג תוצאות, Google Ads יכולה להיות שימושית כדי למקד למילות מפתח עם זנב ארוך שקשה יותר לדרג אותן באופן אורגני, אבל התנועה שהם מייצרים היא עדיין בעלת ערך לעסק.
- שיווק מחדש: על ידי שימוש בקמפיינים לשיווק מחדש של Google Ads, אתה יכול למקד לאנשים שכבר קיימו אינטראקציה עם האתר שלך, ולעודד אותם לחזור ולעסוק בתוכן שלך. זה יכול לעזור להגדיל את הנראות של האתר שלך ובסופו של דבר לשפר את SEO שלך.
הסיכוייםלהמרה. זה יכול לשמש גם כדי לקדם את האתר שלך, לעודד אותם לחזור ולעסוק בתוכן שלך. זה יכול לעזור להגדיל את הנראות של האתר שלך, ובסופו של דבר לשפר את SEO שלך.
ראוי לציין שבעוד ש-Google Ads יכולה לעזור לשפר את SEO שלך, חשוב לזכור ש-SEO ו-Google Ads הם דברים נפרדים. אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מעוגלת היטב צריכה לכלול גם SEO וגם Google Ads כדי לראות את התוצאות הטובות ביותר.
מה העלות שגוגל גובה עבור מודעות ממומנות?
מצורף קישור לקופון הנחה של גוגל ששוה 300 ש״ח https://ads.google.com/intl/he_il/start/
המחיר שעל המפרסם לשלם מושפע מהתחום, מרמת התחרות ומאיכות המודעה והקמפיין.
רמת התחרות- ככל שהתחום יותר תחרותי ויותר אנשים יהיו מעוניינים לשלם עבור פרסום בגוגל, כך העלות שלו תגדל (ריבוי ביקושים- המחיר עולה).
איכות הקמפיין והמודעה- ככל שהמודעה תיהיה יותר מועילה ומדויקת ללקוח שחיפש, כך המודעה תתדורג כמודעה טובה יותר לפיכך ציון האיכות יושפע מזה.
ככל שציון האיכות יהיה גבוה יותר עלות המודעה תיהיה נמוכה יותר.
האם יתכן מצב בו אני משלם יותר מהמתחרים ומופיע פחות מהם?
בהחלט כן, מכיוון שהנוסחה של מיקום המודעה אינו נובע רק מגובה התשלום אלא גם מרלוונטיות המודעה ואיכותה. למשל, במידה ו״ציון האיכות״ של מודעה של עסק מסויים תעמוד על 1 מתוך 10 (1/10) הוא יידרש לשלם יותר כסף ממודעה זהה שהציון שלה הוא (10/10). בשל כך, ניתן לפגוש בעסקים רבים שמשלמים הרבה ונחשפים מעט.
איך גוגל קובעת את ציוני האיכות עבור מודעה?
כפי שנאמר בפיסקה הקודמת, גוגל מעניקה ציון איכות על סמך רמת התאמת המודעה לחיפוש של הלקוח. למשל, לקוח שחיפש ״צייר עטלפים בפסגת ירוחם״ ומצא מודעה שהמלל בא יהיה אם אותן מילים ״צייר עטלפים בפסגת ירוחם״ יזכה לקבל (לכאורה) דירוג גבוה למודעה.
אך ישנם מרכיבים נוספים שמשפיעים על הדירוג שנגזרים מכמות החיפושים ומיחס ההמרה הנקרא CTR.
הCTR מבטא בעיני גוגל את טיב התאמת המודעה ללקוח. כלומר, ככל שהאחוזים של האנשים שנחשפו למודעה והקליקו עליה יותר גבוה, כך יחס ההמרה יותר גבוה. יחס המרה גבוה מצביע על מודעה איכותית בעיני גוגל.
האם ניתן לעשות מודעה מאוד מדויקת אך עם כמות חיפושים מאוד רטנה ולקבל בה יחס המרה של 100% (דבר שיעלה ודאי את הCTR) ?
לא, גוגל עושה סטטיסטיקה ומודעה אחת מסייעת לו לנבא דבר ולהסיק משהו מהקמפיין או מהמודעה. מודעה שאין לה מספיק חיפושים גוגל עלול לפסול אותה ולכן על אף שניתן לעתים להיות מאוד ממוקדים (בתחום/באיזור) במודעה, עדיין עלולים לקבל ציון איכות לא טוב.
האם ניתן להעתיק מודעה איכותית של מפרסם אחר?
מודעה או תוכן מועתק הינה עברה על החוק, לכן יש להימנע מכך. אך גם במידה וניתן אישור לשכפל מודעה זהה לא כדאי לעשות כך משום שגוגל מזהה את זה ומוריד את דירוג האיכות של המודעה.
לכן, מומלץ מאוד להעלות מודעות מקוריות ומדויקות.
3 סיבות שבגינן הקידום הממומן לא עובד:
ישנן מספר סיבות שגורמות לקמפיין לא להשיג את התוצאות הרצויות. נעבור על העקריות שביניהן:
- מילות מפתח- לפני שמניעים קמפיין צריכים לבצע ניתוח מעמיק וייסודי של התחום, רמת התחרות, אזור, מי הלקוחות הרצויים ומילות המפתח. חלק משמעותי מהנתונים הללו נדע רק לאחר שנבדוק את מילות המפתח הרלוונטיות עבורינו. ישנה מחשבה שצריך להגיע למילת החיפוש החזקה ביותר בכל מחיר, אך לא תמיד מילת המפתח החזקה ביותר היא זו שתניב לנו את התוצאות הטובות ביותר עבורינו. לכן, לאחר שנגיע למילת המפתח ננסה לבחון את רמת התחרות שלה, העלות לקליק, מה בדיוק הצורך של מחפשי מילות המפתח הללו ועוד…
- מודעות שבנויות לא טוב- ככל שהמודעה שניצור תפנה באופן יותר מדויק ללקוח הרלוונטי גוגל ״יסמן״ את המודעה כמודעה איכותית ויעניק ״ציון איכות״ טוב יותר. למשל: אם אנחנו מעוניינים לקדם מילת חיפוש של ״מנועלן בתל אביב״, עלינו להביע את זה במודעה ולדעת להגיע ללקוח הנ״ל.
- ביד נמוך מידיי- חלק ניכר מרווחיה של גוגל הוא מהמודעות הממומנות, בשל כך אם נקציב סכום נמוך מידיי למודעות גוגל לא יפרסמו את המודעה ובשלב מסויים אף עלולים להסיר את המודעה/קמפיין. גוגל מאפשרת למספר מתחרים להופיע תחת המודעות הממומנות והיא מבצעת תחלופה (שמושפעת מאיכות המודעה ומהתקציב), אם הגדרנו ״ביד״ נמוך מידיי סביר להניח שלא נקבל חשיפה.
האם בעל עסק יכול לבצע קידום ממומן ללא חברת קידום?
כן, כן כל אחד יכול לעשות קידום ממומן בגוגל, ההבדל בין מקצוען שעושה קידום ממומן לכל אחד זה כמו ההבדל בין נהג מירוץ לנהג רגיל, כל אחד יכול לנהוג במכונית מירוץ אבל צריך הרבה אימונים כדי להוציא מהמכונית את הביצועים הכי טובים. כמו שאתה לא רוצה שהעסק שלך יהיה הינוני כך גם לא תרצה שהקידום שלך יהיה בינוני. קידום ממומן בגוגל זה מקצוע לעשות מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, להוריד עלויות, לכתוב נכון את המודעות, לודא שההמרות נכונות שקהלי היעד נכונים זה תהליך. אדם שיש לו אורנטציה טכנולוגית טובה יוכל להקים בעצמו קמפיינים שיווקיים על אף שניתן ללמוד לבצע זאת באופן עצמאי, אני ממליץ שלא לנהוג כך בשל ״שכר הלימוד״ הגבוה.
מפרסם ששגה בתקציב או לחילופין לא שם לב שישנם קליקים מזויפים עלול להגיע להפסד של כסף רב. בנוסף לכך, מכיוון שעלות הפרסום מושפעת מטיב המודעה ייתכן מאוד שאדם שיצור מודעות בעצמו יידרש לשלם עלות גבוהה יותר לקידום.
ההסתכלות והניסיון שלי נותנים לך שקט ויתרון ויעזרו לך לשפר גם את ההמרה האורגנית וגם את הדף שאליו מגיע הפרסום. בסוף זה מעגל שצריך לסגור איכות הדף מול איכות המודעה.