לפעמים יש כישלונות
בגלל זה כתבתי את זה, חבר שכר את שירותיי, ודוקא אותו שרציתי להרשים, ולהראות לו
איזה יופי גוגל PPC עובד דוקא שם נכשלתי. לא הצליח לי הקמפיין
איך מודדים קמפיין מוצלח?
בכמות הקליקים?
בכמות ההמרות?
בכמות הרכישות?
זה מורכב, הצלחתי להביא לו 980 קליקים
בעלות נמוכה מאוד יחסית, באתר ראינו אינטראקציות, עם mouseflow ראינו
איך אנשים קוראים עם הדף במפות חום ראינו שאנשים נכנסו והתענינו.
הכל עבד כמו שעון שויצרי
טרפיק נכנס, הגיע לדף נחיתה אבל בסוף, 6 המרות בשבועיים.
לא אכפת לי באמת מי אשם
האם זה דף הנחיתה עם הקופי?
מילות החיפוש
סרטון היו טיוב
הכותרות
עבדתי קשה ניסיתי לשפר אבל הטראפיק היה לא ממיר!
כשישבתי ועשיתי עם עצמי פוסט מורטם חשבתי שזה אחלה מידע
אני חייב לשתף
איך לשפר את אסטרטגיית מיקוד ה- PPC על ידי הבנת ההבדלים במינוח מילות מפתח ובפונקציונליות של סוג ההתאמה.
PPC נעשה מורכב יותר, וכך גם מינוח החיפוש בתשלום.
מה ההבדל בין PPC, SEM ו-SEO?
למרות ששלושת המונחים הללו מתנהלים לסירוגין, יש הבדל בין PPC, SEM (שיווק במנועי חיפוש) ו-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש).
SEM הוא מונח גג המקיף PPC אך אינו מוגבל רק לצורת פרסום זו. זה מתייחס לפעילות שמטרתה לשפר את מידת הקלות של מציאת אתר דרך מנוע חיפוש. SEM הוא גם בתשלום וגם ללא תשלום, PPC או תעבורה אורגנית (SEO).
PPC הוא פרסום מקוון שעובד עם מנועי חיפוש וערוצים אחרים כמו מודעות וידאו (YouTube) ומודעות תמונה (אינסטגרם/פייסבוק).
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), היא שיטה לאופטימיזציה של התוכן והמבנה של האתר כדי להפוך אותו לגלוי יותר למנועי החיפוש. זה נעשה על ידי מחקר ושימוש במילות מפתח רלוונטיות, אופטימיזציה של מטא נתונים, יצירת תוכן איכותי והרווחת קישורים מאתרים אחרים. המטרה של קידום אתרים היא לשפר את דירוג מנועי החיפוש האורגני (שלא בתשלום) של האתר ולהוביל תנועה לאתר באמצעות תוצאות חיפוש אורגניות.
איך עובד PPC?
פרסום PPC פועל בכך שהוא מאפשר למפרסמים להציע הצעות מחיר על מילות מפתח או ביטויים ספציפיים שהם רוצים שהמודעות שלהם יופיעו בתוצאות של מנועי החיפוש. אז מתבצע מכרז כשמשתמש מחפש אחת מאותן מילות מפתח או ביטויים, המודעה של המפרסם תופיע בין התוצאות המובילות. לאחר מכן, המפרסם יחויב בתשלום בכל פעם שמשתמש לוחץ על המודעה שלו.
התשלום הוא לא התשלום הכי גבוהה שהוצע, אלא המחיר הכי גבוהה שמתחרה הציע
אם יש 3 מתחרים
א הציע 10 אגורות
ב הציע 15 אגורות
ג הציע 12.9 אגורות
העלות היא לא 15 אגורות שזה המחיר הגבוהה וגם לא 12.9 שזה שאחריו הציע, אלא 13 אגורות שזה הקפיתה הבאה אחרי המגיב הגבוהה השני.
לגוגל ואחרים יש עוד פרמטרים של איכות דף הנחיתה והרלונטיות שאף יוזילו את המחיר למתחת ל 13 אגורות כי גוגל חושבת שיש פה פיתרון מצוין לשאלה שנשאלה על ידי מילת המפתח.
מפרסמים יוצרים קמפיינים המתמקדים במאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין, מיקומים וכו' ספציפיים. הם יגדירו הצעת מחיר מקסימלית עבור מילות המפתח שאליהם הם רוצים למקד.
לאחר מכן, מנוע החיפוש ישתמש באלגוריתם מורכב כדי לקבוע אילו מודעות להציג ובאיזה סדר. האלגוריתם לוקח בחשבון גורמים כגון:
סכום הצעת המחיר של המפרסם
הרלוונטיות של המודעה למילת המפתח
איכות המודעה
אסטרטגיית PPC ותכנון קמפיינים
פלטפורמות PPC מובילות גוגל , בינג וכו
קחו בחשבון את השינוי מ"קהלים" ל"פלחים" שיש לו הגדרה הרבה יותר רחבה.
הכונה היא כתכונת פילוח כדי לנתח מערכי נתונים נוספים לפי מכשירים, פעולות המרה, רשתות וכדומה.
לאחר מכן, גוגל החזירה את הטרמינולוגיה של "קהלים" כדי לתאר קבוצות מיקוד עבור קמפיינים לביצועים מקסימליים.
הכי מתסכל זה לקחת "תוספי מודעה", מושג מקובל ומובן לחלוטין, ולשנות את זה ל"נכסי מודעות". כדי להחמיר את המצב, Performance Max הושק, וגם הגרסה שלו לקבוצות המודעות הפכה ל"נכסי מודעות".
אלו שמבלבלים את כולם, לעומת זאת, הם המונחים שהיו קיימים לנצח:
מילות מפתח ,
מונחי חיפוש,
ושאילתות חיפוש.
בואו נשים את הבלבול הזה בצד מכיוון שעלינו לחיות עם כל האחרים.
חיפוש בתשלום מוגדר
מבולבל לגבי ההבדל בין מילות מפתח, מונחי חיפוש ושאילתות חיפוש? הנה המשמעות של כל אחד מהם עבור חיפוש בתשלום.
חיפוש מילת מפתח
מילת מפתח לחיפוש היא כלי מיקוד המשמש ליידע את פלטפורמות המודעות, כגון Google ו-Microsoft, להציג את המודעות שלך.
דוגמה למילת מפתח לחיפוש תהיה "עורך דין פלילי".
מונח חיפוש
מונחי חיפוש מדווחים לך בפלטפורמת המודעות
(אם הם עומדים בתקני הפרטיות) כאשר המודעה שלך
הוצגה עבור חיפוש בגוגל.
דוגמאות למונחי חיפוש עבור מילת המפתח שלמעלה הן:
- "עורך דין פלילי מומלץ"
- "עורך דין פלילי בתחום התחבורה"
- "נוטריון ועורך דין פלילי"
שאילתת חיפוש
שאילתות חיפוש הן הביטויים שהוקלדו, ב-Google כדי להחזיר תוצאות חיפוש
שיפור מילת החיפוש שלך בהתאמה לרלוונטיות של שאילתת החיפוש
הבנת ההבדל בין הביטויים הללו חיונית.
ככל שתתאים יותר מילות מפתח לשאילתות חיפוש, כך ציוני האיכות, שיעורי הקליקים וביצועי ההמרות יהיו רלוונטיות ונכונות יותר. שם המשחק בפרסום PPC, מתחיל בהתאמת מילות מפתח ושאילתות חיפוש.
מונחי חיפוש מועילים כדי ללמוד אילו שאילתות חיפוש מתאימות להפעלת המודעה שלך וכיצד שאילתות חיפוש אלו מתפקדות.
מלבד יצירת מילות מפתח חדשות, מודעות חדשות ודפי נחיתה כדי להתאים טוב יותר למה שהלקוחות שלך מחפשים, כדאי גם להבין אילו מילים פה צריכות להכנס למילות מפתח שליליות.
סוגי התאמה
כיצד נוכל לדון במילות מפתח ושאילתות חיפוש ולא לדבר על סוגי התאמה?
מאז שהתחלתי להפעיל את Google Ads ב-20012, ראיתי סוגי התאמה באים והולכים ומתגבשים למה שיש לנו היום, ששונים באופן משמעותי.
בואו נבטל את הבלבול ונבהיר כיצד סוגי התאמה פועלים כיום עם מילות המפתח לחיפוש שלך למיקוד שאילתות חיפוש.
התאמה מדוייקת
גוגל טוענת שמילות מפתח בהתאמה מדויקת עדיין נותנות לך את השליטה הגדולה ביותר למי המודעה שלך מוצגת. זה גם מגביל ביותר את התפוצה.
עם זאת, במקום להתאים בדיוק לשאילתת החיפוש של המשתמש, ההתאמה המדויקת תתרחב לחיפושים בעלי אותה משמעות או אותה כוונה כמו מילת המפתח שלך.
גוגל משתמשת בטכנולוגיות להבנת שפה טבעית כגון BERT כדי להבין את הכוונה של שאילתת חיפוש.
מילות מפתח בהתאמה מדויקת מסומנות בסוגריים מרובעים, כגון [עורך דין פלילי]. הם יתאימו לשאילתות חיפוש התואמות את המילים במילת המפתח בהתאמה המדויקת שלך יחד עם:
- שגיאות כתיב ("אורך דים פלילי")
- צורות יחיד או רבים ("עורכי דין פליליים")
- גזע כגון רצפה וריצוף ("עורך דין פליליסט")
- ראשי תיבות ("עו״ד פלילי")
מילות מפתח בהתאמה מדויקת יוצגו גם עבור גרסאות קרובות. גרסאות קרובות הן שאילתות חיפוש הדומות למילות המפתח של החיפוש אך אינן זהות. אין אפשרות לבטל את הסכמתך להתאמת גרסאות קרובות.
כמה גרסאות קרובות לדוגמה עבור מילות מפתח בהתאמה מדויקת הן:
- ניסוח מסודר מחדש ("פלילי עורך דין")
- הוספה או הסרה של מילות פונקציה ("עורך דין לתיק פלילי")
- מילים מרומזות ("עורך דין לעברות קשות״)
- מילים נרדפות ופרפראזות ("משפטן שמתמחה בעבירות קשות")
- אותה כוונת חיפוש ("מי מטפל בתיק פלילי")
לפני שנים, היה עליך לבנות רשימות ממצות של מילות מפתח להתאמה מדויקת. היום זה הפך למיותר.
התאמה לביטוי
כאשר אתה משתמש בסוג התאמה לביטוי, אתה מציין את המשמעות של שאילתות החיפוש שאליהן תרצה למקד על סמך סדר המילים בהן נעשה שימוש.
לדוגמה, גוגל מבינה שאם מילת המפתח שלך בהתאמה לביטוי היא "מובילים לכל הארץ", המשמעות המיועדת שלך היא לא "שמחפשים לכל הארץ מובילים אלא מחפשים מוביל שעושה הובלה לכל מקום בארץ"
גוגל נותנת דוגמה לשירות הובלות עם מילת החיפוש "שירותי הובלות מהקריות לתל אביב". גוגל מבינה שהמשמעות המיועדת אינה תואמת "העברת שירותים מהקריות לתל אביב".
מילות מפתח בהתאמה לביטוי מסומנות במרכאות ויופיעו עבור גרסאות קרובות הדומות לגרסאות קרובות בהתאמה מדויקת. וכהשלמת משפט.
דוגמאות לשאילתות חיפוש הכשירות להתאים למילת החיפוש "מסנן מים פלואוריד" כוללות:
- תחנות טיהור מים מופלרים בקרבתי
- מוצרים מסחריים לסינון פלואוריד
- הסרת פלואוריד לבית
- מסנני מקלחת המסירים כימיקלים
התאמה רחבה
מילות מפתח בהתאמה רחבה אכן תואמות את ההגדרה שלהן להיות רחבה. הם יכולים להציג את המודעות שלך עבור שאילתות חיפוש שאינן מכילות את המשמעות הישירה של מילת המפתח שלך לחיפוש.
התאמה רחבה משתמשת באותות שסוגי התאמה אחרים אינם מבינים, כגון חיפושים קודמים, מיקום משתמש, תוכן דף נחיתה ומילות מפתח אחרות.
בקיצור, מילות מפתח בהתאמה רחבה יתאימו לאותן שאילתות חיפוש כמו התאמה מדויקת והתאמה לביטוי, אך הן יכולות להתאים גם לביטויים שאינם מכילים את מונחי מילת המפתח.
דוגמאות למונחי חיפוש עבור מילת המפתח בהתאמה רחבה "מסנן מים פלואוריד" כוללות:
- סינון מי כורין
- מסנן מים אלומינה מופעל
- אוסמוזה הפוכה
- ניקוי מסנן עצם
מילות מפתח בהתאמה רחבה צפויות לעזור למתן הצעות חכמות לבצע ביצועים טובים יותר בשל הגמישות המוגברת לביצוע אופטימיזציה מול היעדים שלך והיכולת למצוא הזדמנויות המרה נוספות.
מעקב אחר שינויים בסוג ההתאמה של מילות מפתח
אם אתה עדיין משתמש במספר סוגי התאמה או פילוח סוגי התאמה במסעות פרסום נפרדים, אני ממליץ לך לקרוא את המדריך הטכני של Google Search Automation, שחרר את כוח החיפוש. הוא מכיל מידע ומקרים על היתרונות של תמיכה ביכולת של Google לאיתות ולמתן הצעות חכמות. הוא גם מציג מקרה מוצק מדוע אין יתרון ביצועים משימוש במספר סוגי התאמה עבור אותה מילת מפתח אם אתה משתמש במתן הצעות חכמות.
האסטרטגיה הטובה ביותר שלך היא לעקוב מקרוב אחר מונחי החיפוש שלך. זה יעזור לך להעריך את הביצועים שלהם ולנקוט פעולה. הוסף מילות מפתח שליליות עבור שאילתות לא רלוונטיות והתאם סוגי התאמה לפי הצורך.
מהם סוגי מודעות PPC?
Search
מודעות חיפוש, תשלום לפי קליק, הן הסוג הפופולרי ביותר של מודעות PPC. מודעת החיפוש מופיעות בחלק העליון של דפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) כאשר משתמש מזין שאילתה ספציפית (מילת מפתח או ביטוי) במנוע החיפוש (Google ו-Microsoft Bing הן הפופולריות ביותר). מודעות אלו מבוססות בדרך כלל על טקסט והן נועדו להיות רלוונטיות ביותר לחיפוש של המשתמש.
מפרסמים משלמים בדרך כלל בכל פעם שמשתמש לוחץ על אחת מהמודעות שלהם (העלות של כל קליק ידועה כעלות לקליק או עלות לקליק. מודעות חיפוש הן הדרך הפופולרית ביותר עבור עסקים לקדם את המוצרים או השירותים שלהם ולהניב תנועה לאתרים שלהם.
Display
מודעה לתצוגה היא סוג של מודעה המופיעה באתרים, באפליקציות ובפלטפורמות דיגיטליות אחרות, בדרך כלל בצורה של באנר או פורמט גרפי אחר. מודעות לתצוגה נועדו להיות מושכות ויזואלית ויכולות לכלול מגוון מדיה כגון תמונות, סרטונים ואלמנטים אינטראקטיביים.
לעתים קרובות נעשה שימוש במודעות לתצוגה כדי להעלות את המודעות למותג, לקדם מוצרים או שירותים או להניע תנועה לאתר. מודעות לתצוגה נרכשות בדרך כלל על בסיס עלות לאלף הופעות (CPI) או עלות לאלף הופעות (CPM), כלומר המפרסם משלם בכל פעם שהמודעה מוצגת מספר מסוים של פעמים.
וִידֵאוֹ
מודעת וידאו משתמשת בתוכן וידאו כדי לקדם את המוצר, השירות או המותג שלך. מודעות אלו יכולות להופיע בפלטפורמות שונות, כולל מדיה חברתית (סלילים או פוסטים), שירותי סטרימינג כגון YouTube ואתרי אינטרנט. מודעות וידאו ב-YouTube יכולות להיות מודעות לפני סרטון, באמצע סרטון או לאחר סרטון, כלומר הן יכולות להופיע לפני, במהלך או אחרי סרטון. מודעות וידאו יכולות להיות ניתנות לדילוג או לא ניתן לדלג עליהן.
מודעות וידאו הן בדרך כלל אינטראקטיביות וכוללות אלמנטים הניתנים ללחיצה כגון קריאות לפעולה, קישורים או טפסים. הם נרכשים בדרך כלל על בסיס עלות לצפייה (CPV) או עלות לקליק (CPC), כאשר המפרסם משלם בכל פעם שהמודעה נראית או לוחצת עליה.
Remarketing שיווק מחדש (או מיקוד מחדש)
שיווק מחדש הוא צורת פרסום המאפשרת לעסקים להציג מודעות למשתמשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם האתר או האפליקציה לנייד שלהם. מודעות שיווק מחדש מוצגות למשתמשים בדרך כלל בזמן שהם גולשים באתרים אחרים, או כשהם משתמשים באפליקציות לנייד, ונועדו להזכיר למשתמש את העסק ולעודד אותו לחזור לאתר או לאפליקציה.
ניתן להציג מודעות שיווק מחדש בפורמטים שונים, כגון מודעות לתצוגה, מודעות חיפוש, מודעות וידאו ומודעות מדיה חברתית. הם נרכשים בדרך כלל על בסיס עלות לקליק (CPC) או עלות לאלף הופעות (CPM).
קמפיינים של שיווק מחדש ממוקדים מאוד ויעילים בהנעת המרות ומכירות. הם פועלים על ידי מעקב אחר התנהגות המשתמשים באתר או באפליקציה לנייד, ולאחר מכן משתמשים בנתונים אלה כדי להציג להם מודעות ממוקדות בזמן שהם גולשים באתרים אחרים או משתמשים באפליקציות אחרות. הדבר נעשה על ידי הצבת קובץ cookie או פיקסל בדפדפן או במכשיר של המשתמש, אשר משמשים לאחר מכן לזיהוים ולהצגה של מודעות רלוונטיות.
Shopping
מודעות של מסחר אשר משתמשות במידע של המותר אשר נמצא באתר, ומפרסמות את המוצר על בסיס אלגוריתם יחודי אשר כולל את כונת המשתמש ויתרונות המוצר כפי שהמוע של גוגל מבין ועל בסיס זה הם מופיעים במקומות הרלונטיים ביותר. הקידום של שופינע תלוי בהכנת הפיד של המוצר דרך גוגל מרצנט ואז על בסיס הדאטא הזה גוגל מפעילה ומשווקת את המוצר לפי מילת חיפוש או כונת חיפוש
אם תרצו להתיעץ או לקבל ליווי לגבי קידום ב גוגל טאבולה טויטר ולינקאדאין אתם מוזמנים להתקשר או ליתור קשר עימי