15 תובנות על איך לכתוב בלוג אידיאלי לטובת קידום האתר

תוכן עניינים

איך לכתוב בלוג לטובת קידום אורגני? וההתחבטות ארוכת הימים כמעט כמו מה עדיף שוקולד חלב או שוקלד מריר, מה האורך או הגודל כמות המילים של מאמר לטובת קידום SEO אורגני

האם יותר מילים גורמות לגוגל להבין טוב יותר את משמעות התוכן?

המטרה של גוגל היא לספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור כל שאילתה נתונה. לשם כך, אנו מנסים להבין מה המשמעות של מילים כך שהתוצאות שאנו מספקים למשתמשים יהיו בעלי האיכות והרלוונטיות הגבוהות ביותר שאפשר.

האם יותר מילים גורמות לגוגל להבין טוב יותר את משמעות התוכן?

כן, אבל ככל שהבלוג יותר ארוך על אותו נושא יש חזרה על מילים ותוכן והחזרתיות גורמת לתוכן לא להיות מדויק אלה סוג של ספאם.

כך גוגל בעצם אומר עצרו אתם מזבלים אותי, אז בחיים כמו בחיים הגודל קובע אבל האיכות מנצחת.

בתכלס זה לא משנה אם כתבת בבלוג אחד 200 מילים מדויקות או 4000 מילים לא רלונטיות, מה שמשנה זה שאתם כותבים תוכן לאתר ומייצרים בו תנועה ומייצרים מצב שאנשים מתענינים בכם

תנועה מיצרת עוד תנועה תכתבו…

בסרטון שנמצא כאן למטה מטד אפשר לראות איך תנועה קורית איך אדם אחד מיצר תנועה המונית בזכות התמדה ואמונה בדרך 🙂

אם נחזור לעינינו אני שואל שוב ואולי מזבל את הבלוג הזה אבל אני רוצה לדייק

האם יש אורך פוסט אידיאלי לקידום אתרים במנועי חיפוש?

הנושא לוויכוח יהיה לעד או לפחות כל כל עוד מנועי החיפוש יהיו באינטרנט ואף אחד לא ידע באמת מה כתוב בניבכי האלגוריתם.

אז תכתבו כל שבוע כל יומיים כל שעה מה שבא לכם

אם לא תכתבו איך מנוע חיפוש ילמד אתכם

איך לכתוב בלוג לקידום אורגני

התשובה לשאלה הזו היא "זה תלוי".

שני המשתנים העיקריים שיש לקחת בחשבון כשמחליטים מה צריך להיות בפוסטים שלך הם:

  1. נושא.
  2. כוונת המחפש.

האורך האידיאלי של פוסט בבלוג

לדוגמא מהו האורך האידיאלי של בלוג על איך לצלם את התמונה המושלמת לאינסטוש? לעומת מה האורך האידיאלי של פוסט על המצאת המצלמה האנלוגית.

למה?

בתור התחלה, נושא אחד דורש יותר מידע מהנושא השני על מנת לספק תשובה מלאה.

תגידו מה שתרצו על המורכבויות של צילום לאינסטגרם, פשוט יש עוד מה לכסות כשמדברים על מה רוצים להשיג כשעושים תמונה שמאפשרת משיכה של עוקבים באינסטגרם. לעומת המצלמה הראשונה שזה חומר סגור וסופי האינסטגרם הוא מוצר שמשתנה ומתפתח.

דבר שני

כונת המשתמש

מה רוצים הקוראים לעשות

לקרא מידע ארוך ומורכב

או שיאכילו אותם בכפית

מי שמחפש מידע על המצאת המצלמה מחפש מידע היסטורי ובפועל הוא מחפש תשובה מעמיקה, ילד שירצה לצאת טוב באינסטוש מחפש לעשות את זה באפס מאמץ! אחרת היה הולך לקורס קידום ומשקיע זמן. וגם בגלל שהילדים של היום בעלי יכולת זיכרון של זיפזופ בין ערוצים אין להם את הסבלנות (לרובם לא לילד שלך ) להשקיע משהו לאורך זמן.

אז בעצם תכן קצר יותר כן מסוגל לדרג את עצמו ליד תוכן ארוך יותר, זה תלוי גם בקישורים שמגיעים גם בקהל גם במידע גם באסטרטגית מבנה האתר ובהיררכיה של הדף בתוך האתר

אבל כמות מילים קובעת או לא

הכי טוב ללכת לרבי מגוגל ולבדוק סטטיסטיקות מה הן אומרות שם

סטטיסטיקות נותנות אומדן טוב אבל כולם יודעים שסטטיסטיקה ניתנת לעיוות

וכאן ללא קשר לגודל הבלוג אורך התוכן וכו

מה שקובע בסוף זה האיכות!

אפשר לראות מאלפי דפים שנכתבו עם תוכן שהאיכות תוכן שאליה מתיחסים כאל תוכן שמתאים לילד מכיתה ד שזה התוכן שאומרים שגוגל יודע לנתח אפשר לזהות שבעצם אם יש תשובה קצרה ויעילה (לא כלכך כמו במאמר הזה) אז יתכן ויקפיצו אותך למקום 0 לפני כל השטויות והמיקומים של האחרים.

גוגל רוצה מהות, ראיות ועובדות מגורמים סמכותיים בכל נושא אשר יהיה. מסתבר שבתוכן ארוך יותר יש בדרך כלל את האלמנטים האלה מוטמעים בתוכו. זו סיבה גדולה לכך שתוכן ארוך מדורג טוב יותר בחיפוש אורגני מאשר תוכן קצר.

על פי מחקר של HubSpot משנת 2021, אורך פוסט הבלוג האידיאלי עבור SEO צריך להיות 2,100-2,400 מילים. זה הרבה יותר זמן מהפוסטים של 200 או 500 מילים בבלוג שרוב הכותבים או מנהלי האתר חושבים שהם אידיאליים.

בשנת 2018 דיברו על 1500 עד 1800 מילים

בסוף זה כמו מאזן אימה

כל אחד מנסה לכתוב יותר ב100 מילים והרף של הכמות עולה כל שנה

בתכלס תכתוב תוכן טוב

תביא מידע

תכניס נתון סטטיסטי שאפשר לאמת אותו

ומין הסתם תצליח יותר מאשר מישהו שמשתמש בגרויס או מערת אינטלגנציה מלאכותית אחרת שמזבלת את השכל

גוגל יקלוט את זה ויוציא עדכון פנדה מתי שהוא שיעיף את כל הזבל מהמיקומים

תשתדלו לעשות תוכן איכותי

הוא יחזיק אתכם למעלה בדירוג יותר זמן

מרטין ספליט מגוגל מאשר שאין פונקציה שקוראת את מספר המילים בדף ומשווה כאינדיקציה לאיכות עמוד עם 1000 מילים לא נחשב יותר טוב מעמוד עם 700 מילים

גון מולר אמר בטוויטר

“Word count is not indicative of quality. Some pages have a lot of words that say nothing. Some pages have very few words that are very important & relevant to queries. You know your content best (hopefully) and can decide whether it needs the details.”

בקיצור בעיברית הוא אומר

יש כאלה שמזבלים דף עם אלפי מילים ולא אומרים כלום (אמרתי משתמשי ג׳רויס?) ויש כאלה שכותבים כמה עשרות ששות את משקלן בזהב

יותר מזה גוגל מזהה מתי התוכן לא מוסיף מידע באינטרנט ואז הוא לא מקדם את הדף כמו דף שנותן ערך

התוכן הטוב ביותר הוא תוכן שגורם להמרות ומערב יכולות כתיבה ביחד עם הבנה של איך לגרום לקורא לעבור שלב ולייצר המרה

אז כדי לכתוב תוכן טוב

  1. תחשוב מה הם מילות החיפוש הרלונטיות וחשובות
  2. תבדוק איזה מילות חיפוש התעדכנו
  3. תראה מה כותבים המתחרים שלך
  4. לכל דף תטרגט מילה או שתיים בלבד אל תעשה Keyword stuffing זה לא עוזר אלה מקלקל
  5. תשתמש במילות החיפוש כשהן הכי רלונטיות לא כל חמש משפטים
  6. תדגיש ותשתמש בכותרות נכון
  7. תשתמש בטיטל טאג שים בו את מילת החיפש
  8. תשתמש במילת חיפוש בקישור
  9. תשתמש במילת חיפוש במטא תיאור
  10. תכתוב פעם אחת ואז תבדוק את השטויות שכתבת ותתקן אותם
    1. סליחה שלא עשיתי כך
  11. תכתבו כל יום
  12. תשאל שאלות במנועי חיפוש שונים תראה מה הם מזהים
  13. תכתוב ללקוחות שלך תבין מי הם
  14. תבדוק את האיות והתחביר
  15. תכתוב בצורה שקלה לקריאה

אז לסיכום

אנשים שאוהבים שוקולד מריר הם אנשים שהחיים שלהם דבש

האורך קובע אבל התוכן והמידע עושים יותר כי הם גורמים לקורא להשאר ולעבור לקרא את הדף הבא שזה לא פחות חשוב כי ככה גוגל מזהים שהתוכן שלך איכותי

ומה גוגל רוצים

גוגל רוצים שיחפשו אצלהם יותר מאשר בבינג

אז אם תגרום לגולש לקרא להיות מרוצה ולהשאר עוד טיפה מעל הממוצע הגולש יהיה מרוצה שמצא אותך בעזרת גוגל ולא בעזרת בינג או יאנדקס

וגם בפעם הבאה הוא יחפש דרך גוגל

אז אם אתה מצדיק את השם הטוב של גוגל לרלונטיות התוכן והחיפוש

גוגל ירימו אותך למעלה במעלה דירוג התשובות!

רוצה לצור קשר לקבל מאמרים על שיווק דיגיטלי ובנית אתרי מסחר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn