המטרה של אתר היא לייצר מודעות לשרות ואו למוצרים שלנו, ומכאן נגזר נוכל למדוד את זה בעזרת לידים שמתרגמים לכסף או מכירות שמתרגמים אותם גם לכסף. אז קידום אורגני יעיל יעלה את כמות הלידים ואו המכירות של המוצר שלך באחוז מסוים משבוע לשבוע מחודש לחודש ומשנה לשנה. המטרה של קידום אורגני היא לא לשפר את ניקוד האתר או את המהירות שלו או אלא להבין את מה שקורה באתר ולבנות תוכנית עבודה כך ש מטרות האתר יקודמו כך שהן יענו לצורך של בעל האתר.
מה הקשר בין בנית אתר לבין קידום אורגני
יש אתרים מכוערים שמצליחים ויש אתרים עם מבנה אתר רקוב שמצליחים וזה נובע ממיליון סיבות שהעיקריות שבהן הם התוכן האיכותי הכמות של התוכן והוותק שלו ואוליי יש עוד סיבות. אבל אלה סיבות שמי שבונה אתר חדש לא יכול להרשות לעצמו, ולכן אם אתה בונה אתר והסיבה שאתה בונה אתר היא כדי להרוויח ממנו כדאי לערב בשלב הבניה איש SEO שיתן דגשים
- משקל המדיה
- מאיפה מגיע הוידאו לאתר
- מבנה ההיררכי של האתר
- מבנה הסכמות של האתר
- איזה מילות חיפוש להשתמש
- איזה כותרות וטייטלים לשים
- איזה תאוריי תוכן לשים
- איך יהיה מבנה התפריט העליון
- איך יהיה מבנה התפריט התחתון
- מבנה הקישורים באתר
- זמניי טעינה באתר
- קישורים מחוץ לאתר על בסיס מילות חיפוש.
חשוב לזכור שאף אחד ממנועי החיפוש לא מפרסם את התנאים ואת החוקים המדויקים לטובת העובדה שהאתר יגיע לדף הראשון, אלא יש חוקים מאוד כלליים שמסבירים מה נכון לעשות יש בסרץ קונסול הודעות מה אסור לעשות כי ברור שזה פוגע באתר. לדוגמא תראו את הקישורים הללו
https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/webmaster-guidelines
מדריך מה וובמאסטר צריך לעשות
מהם שלושת הגורמים שחשובים כדי לקדם את האתר שלך אורגנית
לאורך השנה גוגל מעדכן את האלגוריתם שלו, ומנסה להלחם בתופעה של אנשים שמנצלים שיטות לא הוגנות כדי להביא את האתר שלהם למקום ראשון האנשים הללו נקראים בלאק האט. אפשר לקרא על הטכניקות הללו כאן Black Hat SEO אבל בתכלס אלה טכניקות שממש כדאי להמנע מהם. אז מתכנתי מנוע החיפוש יושבים ימים כלילות ומזהים דרכים שאנשים מנצלים כדי לקפץ לראש האתר והן שיטות שלא תורמות למי שמחפש אלה מיצרות עיוות. האינטרס של גוגל הוא שמנוע החיפוש שלה יהיה הכי מדויק ומהיר, כדי שאנשים יקנו ממנה פירסום. כל עיוות של אנשי ה בלאק האט פוגע באמינות של גוגל ולכן היא נלחמת בהם מלחמת חורמה.
הגורם הראשון והחשוב בעיני הוא התוכן !!
תוכן פירושו טקסט תוכן פירושו תמונות תוכן פירושו אינפוגרפיקה תוכן פירושו סרטונים כל מידע שיעזור למנוע החיפוש להבין על איזה צורך האתר עונה. ובתוך התוכן יש את נושא הרנקבריין שזהו למידת המכונה שגוגל מפעילה כדי לזהות את הסנטימנט ואת הקומיטמנט שהתוכן יוצר אצל הקוראים
הגורם השני והחשוב הוא הגורם הטכני !!!
מהירות האתר, תגיות ומטא דאטא איתותים וסימונים שעוזרים למנוע חיפוש להתמודד ולהנגיש את האתר ביתר קלות למחפשים הרבים שמסתובבים במנוע החיפוש הזה.
הגורם השלישי הוא הקישורים !!!!
קישורים מתחלקים לשניים, קישורים בתוך האתר וקישורים מבחוץ אל האתר. לכל מילת חיפוש יש מס קישורים שעוזרים לה להגיע אל הנושא של האתר ויש תוכנות שיודעות בקירוב לחשב את כמות הקישורים שצריך כדי להגיע למקומות הראשונים.
אם יש לי דף פייסבוק הוא מתנגש באתר הוא פוגע באורגני?
כל מי שבא ברוך הבא, כל פיסת תוכן שתעלו לאינטרנט תנכיח אתכם ותייצר לכם עוד ועוד משקל ולידים. הדבר היחידי שמנועי החיפוש לא אוהבים הוא תוכן כפול, לכן אם העליתם תוכן לרשת חברתית, נסו שהתוכן באתר יהיה טיפה שונה ויחודי כדי שלא יחשבו שהוא נגנב הועתק וכו. יש אפשרות להגדיר שהתוכן בפייסבוק הוא התוכן הקנוני ואז למנועי החיפוש פחות אכפת אם הוא מועתק. אבל בואו נזכור משהו חשוב. התוכן ברשתות החברתיות הוא בעל תוקף של 5 דקות קשה לחזור אליו גם ובעיקר אם עבר הרבה מאוד זמן. ואילו באתר ובמנועי חיפוש התוכן נשאר לאורך זמן וקל לחזור וללמוד ממנו
האם כדאי לשלב קידום ממומן וקידום אורגני?
התשובה הקצרה היא כן
התשובה הארוכה היא אם יש לך אסטרטגיה שמזינה בין שני הטכניקות אז בהחלט כדאי לבנות באתר תוכן אורגני ולקדם אותו גם בממומן בטכניקה של רימרקט כדי להוזיל עלוייות פר ליד.
בכלל קידום לאתר הוא דבר חשוב צריך לגרום לאתר שלך להתבלט על רקע המילים החשובות והרלונטיות לך ולעיסוק שלך כדי לייצר טרפיק איכותי ונכון מבוסס המטרות העיסקיות שלך.
אז איך קיבינמט משלבים בין קידום אורגני לממומן.
יש שני שלבים
השלב הראשון כשהתוכן האורגני באתר רק עלה ועדיין לא תפס את המקומות הראשונים. בשלב הזה אתה רוצה לקדם את האתר שלך בקידום ממומן כי אין לך את הזמן לחכות עד שגוגל יראה את האור ויביא אותך לדף הראשון בביטוי רלונטי. אז דחיפה של תנועה בוסט של כוח דרך קידום ממומן יתן לך את התובנות הללו
- האם התוכן עובד
הבאנו תנועה לאתר האם יש אנשים ששוהים בו רואים את התוכן מגלגלים למטה למעלה ממלאים את הטופס
את כל זה אפשר לדעת בעזרת גוגל אנליטיק וטכניקות CRO שמאפשרות לך לשפר את ההמרות באתר
השלב השני קורה כשיש מספיק תנועה אורגנית לאתר
ואז על התנועה הזו עושים רימרקטינג למבקרים באתר
הלקוחה הגיעה לאתר היא ראתה אבל לא עשתה רכישה, לא השאירה ליד, יש הרבה סיבות לכך אבל לרוב זה קורה בגלל אי היכרות או חוסר ביטחון באתר. מחקרים מראים שאנחנו מאמינים למישהו או למשהו אחרי תקופת היכרות
כל מי שמתעניין בריטרגטינג או רימרקטינג, צריך לדעת שמדובר בצורת שיווק פופולרית ויעילה מאוד. הטריק כרוך בהצגת פרסומות לאנשים שכבר ביקרו באתר שלך, או בדף מסוים באתר. אפשר לעשות את זה בגוגל פייסבוק טאבולה וכו
הסיבות לעשות את זה הן
1. לנצל את התעבורה שאבדה לאתר
2. למקד לאנשים שכבר ביקרו באתר שלך והראו עניין בהצעה שלך
3. מקד לקהלים שיש להם סיכוי גבוה יותר לבצע המרה
4. שמור על המותג שלך בראש על ידי הצגת מודעות אסטרטגית לקהלים מתעניינים
5. טקטיקת שיווק משתלמת זמינה במגוון פלטפורמות וערוצים
6. עבור מסחר אלקטרוני – מיקוד דינמי מחדש מאפשר למשווקים להציג מודעות מותאמות אישית עבור משתמשים שונים על סמך מוצרים או שירותים שהם צפו באתר שלך