השאר פרטים לקבלת עדכונים

תמונה של SEO

מעל 5 אתרים ל קישורים חינם

איך משיגים קישורים לאתר ובפרט קישורים חינם, פרויקט בדיקה בכל אחד מהאתרים הבאים, האם ניתן להירשם אליו לכתוב תוכן אליו, וממנו להוציא קישורים חיצוניים לאתרים , ובחינם,

Read More »
תמונה של SEO

מה המטרה של קידום אורגני

המטרה של אתר היא לייצר מודעות לשרות ואו למוצרים שלנו, ומכאן נגזר נוכל למדוד את זה בעזרת לידים שמתרגמים לכסף או מכירות שמתרגמים אותם גם

Read More »

פרסום בגוגל לעסקים

תוכן עניינים

ראשית, מה זה אומר פרסום בגוגל?



פרסום בגוגל לעסקים זה נושא ותחום שבעלי עסקים רבים מתמודדים איתו. בעלי עסקים רבים מעוניינים להופיע באינטרנט ואינם יודעים כיצד, לעתים קרובות שואלים אותנו ״האם אתם עושים פרסום בגוגל?״
אנו משיבים להם ״כמובן, אבל לא רק בגוגל״. ננסה להסביר…
גוגל הוא מנוע חיפוש מעולה שבאמצעותו ניתן להגיע למידע חיוני עבורנו. בנוסף לגוגל ישנם מנועי חיפוש נוספים, כגון: 
yahoo, Qwant ,bing , DuckDuckGo ועוד. (דרך אגב, בשנה האחרונה אפל יצאה בהכרזה שהיא צפויה לפתח מנוע חיפוש משל עצמה)
במשך השנים מנוע החיפוש של גוגל צמח וצמח וכיום הוא הכלי הפופולרי ביותר עבור חיפושים בישראל כ90% מהחיפושים באינטרנט בישראל מתבצעים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל.
כעת נסביר מהו מנוע חיפוש וכיצד הוא עובד…
מנוע חיפוש הוא סוג של מסנן שמפנה את הגולש לתוך מאגר של אינפורמציה ושולה את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורו.
כך למשל, שאלנו את השאלה הבאה: ״כיצד לתכנן טיול בארה״ב?״
ולהלן מה שקיבלנו

דוגמא לתוצאות בחיפוש אורגני עבור השאלה ״כיצד לתכנן טיול בארה״ב״

התוצאה הראשונה ״שלבים לתכנון טיול לארה״ב…״ נקראת תוצאה ״אפס״ שמבטאת הלימה גבוהה בין השאלה שנשאלה לבין התשובה המתקבלת. כל התוצאות בעמוד הנ״ל נחשבות תוצאות אורגניות.


אז איך מנוע החיפוש מחליט שזו התוצאה הטובה ביותר?


למנועי החיפוש ישנם ״עכבישים״ שמבצעים סריקה על אתרי ודפי האינטרנט לעתים קרובות. לאחר ש״העכביש״ סורק את אתרי האינטרנט מנוע החיפוש מקבל אינדיקציה על טיב התוכן, על נוחות השימוש, מהירות טעינה, קישורים לתוצאה וכיוצא באלה ומכניס את הדף למאגר לאחר ניתוח שלו. לאחר מכן, בזמן שהגולש מחפש במנוע החיפוש, מנוע החיפוש מקשר בין הצורך של הגולש לתוצאה הרלבנטית ביותר.
ככל שהתוצאה תתאים יותר לצורכי הגולש כך היא תופיע במקום גבוה יותר.
כל זה נקרא קידום אורגני-טבעי.
בתוך ״פרסום בגוגל״ ניתן למצוא הרבה תוצאות, מה ההבדל ביניהן?
לגוגל, כמו גם למנועי חיפוש נוספים ישנה מטרה- להרוויח כסף. אחד האפיקים המשמעותיים עבורה ביצירת הכנסה הינו קידום ממומן: בעל עסק המעוניין להיחשף לגולשי אינטרנט יידרש ליצור קמפיינים ממומנים ובתוכם יפנה אל הגולש במענה למה שהוא חיפש.
איך הקידום הממומן נראה?
בקידום ממומן אנו נראה לצד המודעה את האותיות ״Ad״ או שיהיה כתוב ״ממומן״ או ״מודעה״
כמו בתמונה המצורפת בה חיפשנו ״מנועלן בתל אביב״

תמונה שמראה איך נראה קידום ממומן

להלן תוצאות של פרסום ממומן בגוגל

מפות גוגל


בנוסף לכך ישנן ״מפות של גוגל״, כיום המפות של גוגל הן יחסית כלי לא משמעותי ביחס למדינות אחרות בעולם. למרות שכיום רוב האנשים מסתייעים בwaze בישראל, אנו מעריכים שככל שינקוב הזמן תושבי ישראל ישתמשו יותר ויותר במפה של גוגל זה ולכן חשוב להופיע שם. חשוב מאוד לציין שהמפה של גוגל מופיע גם כשמחפשים במנוע החיפוש ולאו דווקא באמצעות המפה.
כמו בתמונה המצורפת בה חיפשנו מנעולן בתל אביב

תמונה שמציגה שלוש סוגי תוצאות: ממומן, מפות ואורגני

כיצד בעל עסק יכול לשפר את המפה שלו ללא תשלום?

ביקורות חיוביות-
על בעל עסק להקפיד שיהיו לו כמה שיותר ביקורות חיוביות לעסק, משולבות בתמונות ובעלות תוכן רלבנטי אותו חיפש הגולש/לקוח.
גוגל מזהה שהעסק מעניק שירות איכותי ומקצועי וע״י היא מקדמת את מיקומה של המפה של בעל העסק. בעל עסק שיבקש מלקוחותיו ביקורת ויקבל יזכה לרוב בחשיפה רחבה יותר. חשוב לציין שגוגל מזהה ביקורות לא אמיתיות ואף עשויה להעניש את העסק על כך.
גם אם ישנן לעתים ביקורות לא טובות, זה בסדר, משום שזה עלל גבול הדמיוני למצוא עסק ללא ביקורות שליליות…
פוסטים מהאפליקציה-
ישנה אפליקציה שנקראת באנגלית ״google my business" ובעברית ״גוגל לעסק שלי״, באמצעותה ניתן להעלות תמונות, מבצעים ופוסטים. ככל שנעלה יותר פוסטים מעניינים, כך יותר גולשים יכנסו למפה שלנו, ככל שיש יותר תנועה המפה מתחזקת ויותר אנשים נחשפים אליה.
פרסום מבצעים ותמונות
ככל שנפרסם באמצעות האפליקציה יותר תמונות ופוסטים כך נגדיל את החשיפה האורגנית שלנו.
שימוש במילות חיפוש רלוונטיות-
עלינו להשתמש במילים שאנו מעוניינים לקדם, למשל: בעל חנות נעליים שמעוניין לקדם נעלי ריצה ירשום פוסטים ותיאור של העסק בתחום נעלי הריצה.

לסיכום,  ״פרסום בגוגל לעסקים״ הינו ביטוי רחב שכדאי לדייק בו ולדעת מהו טומן בחובו וכמובן מהו אפיק הפרסום בו אנו חפצים על מנת להנגיש את העסק ללקוח. לעסקים מסוימים מפת גוגל תהיה הכי יעילה, לאחרים קידום ארוגני ולאחרים קידום ממומן. ככל שנדייק בפילוח הלקוחות ובהגדרת המטרות כך נקבל תוצאות טובות יותר.
מנועי החיפוש וגוגל בפרט מאפשרים לנו לקבל אינפורמציה רבה אודות הגולשים והלקוחות שהגיעו אלינו וגם על פוטנציאל הגידול.
בעבודה נכונה ומקצועית כל בעל עסק עשוי להגדיל את כמות הלקוחות באופן משמעותי באמצעות שימוש נכון בפלטפורמה האינטרנטית.